apriljente-66 Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Hei, hvordan ligger du an ifm. Nordica? Har du vært hos gyn for "utsjekking"? Var du hos Blakstad og hvordan opplevde du henne. Har vært pasient hos henne før, og jeg ikke så veldig fornøyd med dama, men det var håpløst å få ordnet avtale med Smestadgynekologene (de var anbefalt), så jeg måtte velge Blakstad likevel. Smestadgyn kunne fortelle at de hadde hørt det var litt rotete opplegg med henne. Så jeg lurer på hvor langt er du i prosessen? hilsen fra
lilly01 Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Hej apriljente, jag er ju ikke golliat men jag undrer varfør går du ikke på Aleris før undersøkningarna innan Nordica. Er det veldigt mye dyrare på Aleris?
Golliat Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Hei april jente 66! koselig og bli spurt etter! Jeg var hos BLakstad på torsdag, det gikk greit.var jo forbredt på venting og litt andre ting. Jeg har valgt henne siden Nordica har samarbeidet med henne i så mange år. Hun var rask og hardhent, men hadde da et smil på lur ... så gruer meg ikke. Men savner volvat på noen områder. de hadde blant annet lite rom,dmepet beslysning, god stol(så godt som det kan bli i en sånn stilling hehe) og håndkle som du fikk rundet og over deg.. litt bedre. Er igang med 600ie om dagn og det kjennes i eggstokkene og lommeboken. men jeg må.samboer min kommer hjem fra nordsjøen i morgen og det er bra,, får jeg gråter mye.. og er hjemme fra jobb,,har det best hjemme. Er jo ikke lei meg ,men du vet,, har ikke kontroll.. bikkja mi skjønner ingen ting,, stakkar,,men han begynner og bli vant med det. Jeg valgte Nordica siden de har assistert hatching og det har de ikke på noen klinikker her hjemme,, (tror lilly lurte på det) Skal til sjekk på onsdag.. Hvordan har du deT? KLEM
lilly01 Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 Unskyld om jag blander mig in her, men jag får sån lust og komme hem og gi dig en stooor trøsteklem Golliat. Får litt ont i mig nær du har det så slitsamt. Jag mente undersøkninger med ul osv innan man åker til Nordica. Nær jag snackade med Aleris om Nordica så sa de att de kunde gøre uppføljningen innan og etter uttag og insettning. Masse trøsteklemmer fra mig
Golliat Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Hei lilly01 Jeg liker at folk "blander" seg inn hihi,, dere er jo mine venner,,her inne.. trenger alle jeg kan få.tips og ideer og inspirasjon..hihi Ja jeg misforsto deg ,, med for og etterundersøkelse. Nordica sa at Volvat kunne også scanne og hjelpe til, men timene er vesentlig dyrere..Hva koster det p åAleris? Ikke det at penger har så mye å si,,men tenkte og gi Blakstad et forsøk da, hun tar jo bare 365 pr gang og volvat tar nesten tusen. Så siden jeg er oppe i 20 tusen i medesiner,så ble det slik. (og nå er alt fra egen lomme) Kom bare hjem til meg,,,hehehe tusen takk for klemmen den trengte jeg. Nå snør det her jeg bor så nå skla jeg ta på bobbledressen og gå tur med lille hunden min på 55kilo.. Ha en god dag ,klem
apriljente-66 Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. januar 2008 Hei igjen, takk for raskt svar. Skjønner nå hvor mye ekstra "styr" det er å ikke ha alt på en klinikk. Må jo ha blodprøver fra begge, samt celleprøve. Alle papirene har jeg måttet purre på, og sistnevnte har jeg ennå ikke fått svar på.... I Så må de oversende henvisning og rapport til Blakstad. Dette må jeg også purre på for jeg har ikke fått svar fra dem. I morgen har jeg time hos Blakstad. Jeg har også begynt å spotte så mensen kommer om kort tid, så jeg håper jeg får komme inn etter kort tid... Ikke rart du er litt hormonbombe om dagen 600 er ganske mye. Jeg skal visst begynne på 350 denne gangen. Min bekymring er om jeg responderer på samme medikament da det har dalt med antall egg for uttak. Men men får vel ta det som det kommer, hehe. Lilly: Jeg ville velge andre enn Aleris ifm. dette forsøket, men det hadde jo helt sikkert vært veldig greit å fortsette der. De virket bare så negative til ass.hatching og var ikke spes. hyggelig i telefonen ved siste forsøk så jeg bestemte meg da for å ta alt et annet sted
Golliat Skrevet 21. januar 2008 #7 Skrevet 21. januar 2008 Hei igjen apriljente-66! Så da er du snart igjang da? Celler prøver har jeg ikke tatt på Volvat heller ikke hos blakstad? må man det? shit..den jerngreia er forferdelig,, Nå gruer jeg meg jeg,,,!! Hvor holder du til? er du i gang i danmark?.. Volvat var heller ikke noe får ass hatching- trodde ikke på det. Men som vi tenker ,selv om det ikke virker på fleste parten virker det jo på noen! Og de noen kan være meg, eller deg eller noen andre slitere.. KLEM +
lilly01 Skrevet 21. januar 2008 #8 Skrevet 21. januar 2008 Undrer varfør de er emot det, er det før att det ikke gørs her i Norge, eller er det før att de mener det ikke virker? Men i såfall varfør mener de i Danmark att det virker. Blir helt førvirrad jag, men kommer troligen att følje i era fotspår om dette fryseførsøket ikke går veien.Så det er bra att ni røjer vei. Hi,Hi. Fast og andre siden så er ju dette mitt siste førsøk før jag bær ju på guldegget. Hoppas det blir ordning på allt før dig apriljenta-66
anonimo & gullprinsen :o) Skrevet 21. januar 2008 #9 Skrevet 21. januar 2008 Vi tror på ass. hatching ) Etter tre mislykkede forsøk på Riksen fikk jeg det samme opplegget på Nordica, bare med kort regime og ass. hatching istedenfor. Da testet jeg positivt... Min gyn er dessverre ikke så fleksibel at hun kan hjelpe med i denne prosessen. Derfor går jeg til Blakstad. Nå skal vi lykkes alle sammen!!!
apriljente-66 Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 22. januar 2008 Hei igjen! Du lurte på celleprøve, dvs livmorhalsprøve. Nordica sa at jeg måtte levere en ny prøve, for min var over 3 år gammel. Samme med blodprøvene, hepatitt, hiv osv. Rart du ikke har fått samme beskjed hvis du ikke har gjort dette de siste 3 måneder. Jeg skal til Blakstad til samtale i dag. Hun har fått over de papirene (henvisningen) hun trengte heldigvis fra Nordica. Det er pga at man slipper å betale full pris. Mht. hva man betaler på Aleris er jeg ikke sikker. Har alltid fått "pakkepris" derfra, dvs at det har vært inkludert i regningen inkl. prøverørsforsøk. Fikk først beskjed at det var en forsamtale, men så skal de visst sjekke med Ul i tillegg...Lurer på om jeg skal dit igjen på dag 2 eller 3 i menssyklus..Så hvis alt er ok, begynner jeg på medikamentene. Så jeg er rett bak deg i løypa Golliat klem
apriljente-66 Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 22. januar 2008 Ja det er rart de er i mot det her i Norge. Men de har jo ikke lov til å gjøre det her pga lover og regler. Danmark har vist en klar statistikk på at det øker sjansene for graviditet ved ass. hatching. Derfor tror jeg kanskje de ikke liker å miste pasienter over til andre klinikker. Hvor langt er du kommet med rugingen lilly01?
apriljente-66 Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 22. januar 2008 Å så gøy! Gratulerer!! Det er bra at det har lykkes for noen med dette opplegget, så håper jeg det også vil skje oss.. Flere som bruker Blakstad også
lilly01 Skrevet 22. januar 2008 #13 Skrevet 22. januar 2008 Hej, jag er på rugedag 7 men vaknade i morres med mensmurringer, så jag mistet troa med en gang jag. Må bare vente til testdag så blir det uppføljningsamtale på Aleris sen får vi se.
apriljente-66 Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #14 Skrevet 23. januar 2008 OJ, det høres jo lovende ut lilly! Det er jo veldig tidlig fortsatt, bare 2-3 dager etter at det evt .har festet seg. Murring er bedre enn ingen murring - som jeg har hatt de siste forsøkene. Og det trenger absolutt ikke å være mensmurring.. X-fingrene
lilly01 Skrevet 23. januar 2008 #15 Skrevet 23. januar 2008 Ja, du har rett. jag har skrivit dagbok de andre gangerna og haft murringer på dag 10 og 14 førut. Så det er ju ganske tidligt faktiskt. Får håpe på att det er positive murringer då. Er litt deppa just nu, jag har svigermor på besøk og hon tjatar hål i huet på mig. Hon er bare 60 men uppreper allt som om hon var 90. I tillegg så fick vi besked igår om att dottera mi kanske har cøleki og må i nakose. Jag blev helt ifra mig og der står svigermor og bagatelliserer allt. -Det er ikke noe problem det finns maizena mel!!!! Vad faan har det med saken og gøre! Jag skiter vel i maizena mel, Ungen må ju avstå så mye resten av livet. Unskyld va bare tvungen att få det ut.
apriljente-66 Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #16 Skrevet 23. januar 2008 Hei lilly, da har du litt å styre med for tiden. Håper virkelig at du får en positiv test denne gangen Svigermødre vil som regel alt vel, men det hender det kommer mye rart ut av deres munn hehe (jeg er veldig fornøyd med min svigemor for å ha sagt det..) Vedr. cøliaki. Jeg satt ved siden av hun som var leder (mener jeg det var) av cøliakiforeningen på et møte i går. De har visst en egen nettside www.ncf.no. Der kan du finne mye opplysninger om akkurat dette. X-fingrene
lilly01 Skrevet 23. januar 2008 #17 Skrevet 23. januar 2008 Snakke om ødet. TUSEN TACK APRILJENTA-66!!!!!!!! Det hjelpte en masse. Tenk att du satt vid siden av henne samtidligt som jag sårt trengte denne infon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå