Gå til innhold

hjelp! kom brunt når jeg tørket meg! farlig?


Maddicken

Anbefalte innlegg

Er 6+4 nå og når jeg tørket meg var det litt brunt på papiret, 2 ganger! Har litt vondt i magen nå, som mensverk vondt i korsryggen. Ja jeg vet har hatt det hele tiden men nå er det mer intens. Er det grund til bekymring eller kan det hva fostret som vokser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Blødning er ikke ensbetydende med å miste. Men alle blødninger under svangerskap KAN bety at noe er galt. Så jeg ville i allefall kontaktet lege, for å få det sjekket opp.

Håper at alt går bra med deg, å at det viser seg at dette ikke er noe å engste seg for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kontaktet lege.... Har erfaringer av ulik type når det gjelder brunt/blødning... Greit å få det sjekket ut uansett, så slipper du å bekymre deg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ju veldig lite men blir veldig redd... hva kan legen gjøre da? Han er ju allmennlege.... åh blir så redd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er veldig redd, så kan han hennvise deg vidre til en tidlig UL. Det er vel eneste måten å få sikkert svar på. Vil bare si at jeg har to barn, å hadde blødninger i første trimester med begge. Det gikk bra, heldigvis, men forstår så veldig godt hvordan du har det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om å få henvisning til innvendig ul. Burde ikke være noe problem. Hos meg kom det brunt da jeg gikk med tulla. Fikk komme til innvendig ul, og alt så strålende ut. Som regel går det jo bra, er bare greit å finne ut av det dersom det skal være noe. Vi er ganske mange som opplever blødning i svangerskapet... jeg er nå på mitt 3. svangerskap, og har blødd alle gangene...

 

Lykke til!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar jenter!!! Det skal jeg gjøre! Var det rundt min tid dere fikk blødning og ul eller senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mine blødninger har vært på den tiden. Blødde også på fredag, var da 6 uker på vei og fikk komme på ul. Som du ser så er jeg her enda (skal på ny ul neste torsdag og for å se om alt er bra)....;)

 

Massemasse lykke til!! Skal krysse fingrene for deg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første var det i uke 10 og med nr. 2 var det i uke 6. Kom kjappt inn til UL begge gangene, dagen etter, da det er et stykke å reise for meg.

Lykke til, dette ordner seg skal du se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du blir bekymret!! Vil si som de andre at du bør få en UL for å slippe bekymring. Og som de andre sier, så er det veldig normalt å ha litt brun utfod. Legen da til meg i forrige svangerskap da jeg ringte at ca 50 % av alle gravide har det sånn en gang i løpet av svangerskapet. Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hadde mange tilfeller hvor jeg tørket bruntlignende utflod fram til uke 8-9. Men hadde lest på nettet at det var frisk blødning som kunne bety spontanabort. Så jeg tok det med ro. Har vært på ultralyd i uke 10, og alt så bra ut ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå har jeg snakket med legen på tlf og han sa at brun utflod ikke er farlig, det får de fleste. Det er når det er blødning som man skal kontakte legen med en gang. Tusen takk for alle svar! Lykke til allesammen:O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...