Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #1 Del Skrevet 20. januar 2008 Hei på dere, jeg har vært litt uheldig det siste halvåret... i juni hadde jeg en spontan abort i uke 7 og i november måtte jeg fjerne den høyre eggstokken pga graviditet uten fo livmoren i uke 8.. Dette har vært en tøff periode.. Jeg har hatt regelmessig mens tidligere og første mens etter opperasjoen var til normal tid, men nå er jeg 2 dager over mens og begynner å bekymre med litt for at det kan være jeg er gravid igjen... Vi ønskaer å bli gravide, men jeg føler kanskje at jeg trenger en liten pause fra det hele en stund for å komme meg litt ovenpå igjen.. Er det noen som har opplevd at mensen har blitt mer uregelmessig etter en slik opperasjon??? Og er det noen som vet hvor stor faren er for at det kan bli et svangerskap uten for livmoren 2 ganger på rad... vil jo gjeren få beholde den andre eggstokken min... Jeg har ikke sagt noe til mannen min da han så gjerne skulle ønske vi ble gravide på nytt og har tatt begge disse hendelsene veldig tungt.. Mvh en som er litt fortvilet i kveld/natt.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136601227-en-spontan-abort-og-et-svangerskap-uten-for-livmoren/
tingeling*** Skrevet 21. januar 2008 #2 Del Skrevet 21. januar 2008 Hei Huff, det er ikke alltid like greit å bli gravid. Jeg måtte fjerne høyre eggleder i juni da jeg var på ferie. Egglederen min sprakk og jeg fikk store indre blødninger. Heldigvis gikk det bra takket være dyktige spanske leger. Sjansene får at dette skal skje igjen er ca. 10%, derfor vil det være nødvendig med god oppfølging under neste svangerskap. Du vil da få tilbud om tidlig ultralydundersøkelse for å bekrefte at embroet ligger i livmoren. Jeg har også vært redd for å miste den andre eggstokken min. Jeg har derfor ikke orket tanken på å begynne å prøve ennå. Jeg har hatt regelmessig mens etter operasjonen, men nå er den plutselig kommet en uke for tidlig. Dette kan vel variere litt fra måned til måned. Jeg har hatt godt å vente med å prøve å bli gravid, man trenger å komme seg både fysisk og psykisk etter slike opplevelser. Jeg vil ønske deg lykke til videre! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136601227-en-spontan-abort-og-et-svangerskap-uten-for-livmoren/#findComment-136602089
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #3 Del Skrevet 21. januar 2008 Tusen takk for at du tok deg tid til å svare:) Jeg har nettopp vært på apoteket nå og kjøpt meg grav test, men jeg har ikke tort å ta den enda.... skal vel prøve å få tatt en i løpet av dagen... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136601227-en-spontan-abort-og-et-svangerskap-uten-for-livmoren/#findComment-136603707
LabbogLine Skrevet 24. januar 2008 #4 Del Skrevet 24. januar 2008 Hei! Vi er visst i samme situasjon vi. jeg ble operert for exu 27 november, og fikk mensen nøyaktig 4 uker etter det. Nå er jeg ca 4 dager på overtid, med symptomer på graviditet men negativ test... Tenker øyeblikkelig at det er en ny exu og at hormonproduksjonen derfor går litt tregere.... Men,men. Jeg må vel bare vente og se. Kan hende mensen er litt forsinket også, at det er mensen symptomer jeg kjenner... Håper nesten det, da jeg blir så redd for at det samme skal skje igjen. håper det går bra med deg! har du tatt testen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136601227-en-spontan-abort-og-et-svangerskap-uten-for-livmoren/#findComment-136643147
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #5 Del Skrevet 15. april 2008 Hei, Jeg hadde en ex.u i oktober 03 og jeg fjernet den venstre egglederen. legen sa til meg at sjansene for å få en ex.u til var minimale siden de hadde fjernet hele problemet (dvs den ødelagte egglederen). Hvis man har ex.u. og ikke opererer bort egglederen, men bare går inn og fjerner egget er sjansene 10% for at du får en ny ex.u. Har man en frisk eggleder på den ene siden og man har fjernet den andre er det ikke så stor sjans for at den sitter fast. I og med at du har hatt en sa fra før vet du jo at den egglederen ikke er tett og at den fungerer bra. Jeg er overhode ikke lege slik at det er best hvis du snakker med eksperter på dette området, men jeg har kun en eggleder nå, og fikk eggløsning 12 uker etter operasjonen, og den ble jeg gravid på og har en gutt på 3 1/2. Den andre egglederen min fungerer som bare det, har hatt 3 sa og 1 ma etter dette, og egglederen min er helt finfin (bare andre ting som ikke funker). jeg fikk beskjed om at det kunne ta litt tid før jeg fikk tilbake mens og at jeg kunne forvente uregelmessig sykluser en stund etter. Jeg har fortsatt uregelmessige sykluser og det er frustrerende. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136601227-en-spontan-abort-og-et-svangerskap-uten-for-livmoren/#findComment-137468585
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå