Gjest Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Jeg og min kjære startet prøvinga den 10.01.2008, og jeg bestemte meg for å sluttet å røyke den 12.01. Har ikke tatt en eneste liten røyk siden den kvelden. Jeg synes det er så lett å holde seg vekke når du må gjøre det for den lille som vokser inni deg (selv om jeg ikke vet sikkert om det er noe inni magen enda). Mener ikke å være slem nå, men jeg fatter rett og slett ikke personer som ikke klarer å slutte å røyke når de finner ut at de er gravide. Noen som kan svare meg på hvorfor det er slik? Hva er grunnen? Mener ikke å kritisere eller henge ut noen nå, er rett og slett kun nysgjerrig Lykke masse til vertfall dere som sliter. Viktig å tenke at uansett hva du gjør nytter. Er bedre å røyke 5 om dagen enn 20. Hvert skritt du tar er verdt å juble for
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 så flink du er skulle ønske jeg var like flink, men det er ikke like lett. kan prøve å gi deg grunne til at jeg ikke har klart det ennå, selv om jeg ikke forstår det helt selv. men jeg har brukt røyken til alt i livet mitt, glede, sorg, trøtt, stress, en pause, kjedsomhet osv... og jeg har slitt med avhengighet av ulike ting i livet mitt. har alltid sagt at jeg skal slutte når jeg blir gravid, men ofte skjer ting veldig uventet i livet. selv om jeg gleder meg kjempe mye til dette barnet er det ikke bare lett. jeg og barnefaren er ikke på talefot for tiden pga graviditeten. og da er det lett å finne trøsten i røyken, selv om den absoulutt ikke hjelper. får bare mer dårlig samvittighet etter jeg har røykt. har klart å gå ned fra 20 til 2 om dagen, noe jeg er veldig fornøyd meg. så grunnen til at jeg ikke har klart å slutte helt er nok alt stresset rundt meg og barnefar. jeg gleder meg veldig til barnet, men er tøft å tenke på at det er noe jeg må gjøre helt alene, at barnet faktisk bare er ønsket av meg for tiden. er nok ulike grunner til at folk ikke klarer det like lett, og jeg synes det er viktig at man heller støtter dem som ikke klarer det, hjelper dem på veien og ikke bare kritiserer dem. alle som er gravide, gjør nok ett eller annet som er "skadelig" for barnet, er jo så mye en skal passe seg for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå