Gå til innhold

Anderledes med nr 2?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Da jeg gikk gravid med nr 1 så la jeg på meg fort.. Jeg gikk opp tilsammen 33 kg.. Gikk ned over 40 etter fødsel pga mye vann i kroppen.. Jeg lurer på om det er noe anderledes når man skal ha nr 2? Til nå har jeg gått ned 2 kg istedenfor å legge på meg.. Noe som ikke gjør meg noe, for la på meg en del i sommer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fødte nr.1 for litt over 2 år siden og er nå gravid med nr.2 i uke 21.

Synes egentlig svangerskapene har vært sånn passe like, i hvert fall når det gjelder vekta. La ikke på meg noe annet enn hva babyen, fostervannet, morkaka og puppene veide, og hittil ser det veldig bra ut denne gangen også:-) Har bare en søt rund mage og større pupper.

Har vært litt mere plaget av kvalme og tretthet denne gangen da, men det har nok en klar sammenheng med at vi har en 2-åring fra før og jeg studerer og har praksis, samtidig som samboern studerer. Mye mer å holde styr på i hverdagen! Sist satt jeg bare hjemme og leste til et par eksamener og hadde ferie helt fra juni frem til fødselen i nov.

Er også litt plaget med bekkenløsning denne gangen. Det var jeg ikke sist, men som sagt så har jeg mer å holde på med nå også. Svimmel har jeg vært begge gangene, stort sett hele svangerskapet. Første gang kasta jeg opp bare 1 gang i uke 11, og denne gangen ble det vel 3-4 ganger.

Skrevet

3 år siden jeg fødte sist. Gikk opp over 25 kg, gikk ned litt etter fødselen, før det braste opp igjen. Før dette svangerskapet veide jeg like mye som den dagen jeg kom hjem fra sykehuset sist, men har heldigvis ikke gått opp mer enn 6 kg hittil, uke 34.

Svangerskapene har vært mer el mindre like.

14 dager med småkvalme sist mot 1 uke nå.

mer bekkenplager denne gangen.

dårligre trent bekkenbunn denne gangen, men holder da på urinen ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...