Gå til innhold

På føden

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har født, har dere ikke en liten historie å fortelle oss? Jeg er sikkert ikke den eneste som kan tenke meg å høre om denne opplevelsen som så mange gruer seg til. Grua du deg? Jeg gruer meg faktisk ikke, men kanskje jeg gjør det når tiden nærmer seg. Må være fryktelig herlig å endelig kunne holde den lille i armene sine :)

Hvor lenge er det normalt å ligge på sykehuset etter fødselen? Jeg er avhengig av pc'en min, burde kanskje ha den med? Hehe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4 dager er max ;) 3 netter.. Tiden går nok veldig fort så du trenger nok ikke ha med pc'n din.. Tenk på den lille du har;)

No fødsel historie har jeg ikke enda, er 11 uker igjen til termin :P

Men jeg kan fortelle deg at jeg ikke gruer meg i det hele tatt ;)

Skrevet

Men når den lille sover? Skal jeg bare sitte der å glo på h*n? Hehe.. ja, jeg tror nokk det blir til det ja :)

Men hva er det egentlig som foregår de 3 nettene? Overvåkning av den lille for å forsikre seg om at alt er ok? Sying av mamman? Jeg er helt blank! Ikke at det haster for meg å få vite dette her, men jeg er av den typen som ikke kan gå inn for noe (her: å bli gravid) uten å kunne en del ting. Jeg skal mase og mase og mase på dette forumet ;)

Skrevet

Er vanlig å ligge der 2 dager, før og, men er greit å være der til de har tatt den sprøyten, og undersøkelsen..

Men, barnet han ha fått gulsot eller noe som gjør at du må være lengre..

jeg var i 5 dager!

Å ja, du må nok ta med pc!!=P

Jeg kjedet ræven av meg!utenom når han var våken då=P

Lykketil det går så bra så=)!

Fødsels historien min ligger på MIn fødselshirstorie på siden her eller på DIB sin..!

Skrevet

Virker greit å PC'en med i tilfelle ja, kjeder meg lett :) Men nå skal jeg lese historien din :)

Skrevet

Ta med deg en bok eller no da vel?!

Tror det er forskjellig fra sykehus til sykehus hvor mange netter man er der..

Meg og sambo skal bo på familie rom, da er det bare oss 2 som er aleine med babyn hele tiden og blir kjent med hverandre;)

Og sykesøster kommer inn og sjekker åssen det går og oppfølger og ser åssen det går med amming og passer på..

Gleder meg til det!

Skrevet

Jeg brukte en hver andledning til å sove etter fødselen. Og det trengte jeg virkelig, ble nattevåking den første måneden nesten. Jeg grudde meg ikke i det hele tatt. Kunne ikke forestille meg hvor vondt det var før det satt i gang skikkelig, og har glemt det nå. Glemte det neste øyeblikkelig. Så gruer meg ikke nå heller. Men satser på at fødselen tar litt kortere tid denne gangen. Tolv timer sist med rier som varte i 1,5 min, så 0,5min pause. Det er forresten ganske vanlig å ha en fødsel som ligner på moren din sin fødsel. Med tanke på tid o.l. Hvis hun har født normalt da. Moren min har kun tatt keisersnitt, så hadde ikke noe å sammeligne med.

Skrevet

Hei, jeg fødte dattern min i nov06. Men kan fortelle deg litt av hvordan jeg opplevde og ligge på barsel. Jeg var der i 3dager.. 2netter altså. Du kjeder deg nok ikke så lett:-) Jeg fikk mye besøk og det var ting som skjedde hele tiden. Når kvelden kom så kom en sykepleier og tok snuppa inn på et annet rom i noen timer så jeg skulle få sove. Vi fikk tilbud om og ligge på hotell etter 3dager men det takket jeg nei til siden jeg ville bare hjem:-) Lykke til med fødselen.

Skrevet

Åja du var prøver, sorry! Trodde du skulle føde snart:p Men når den tid kommer så går det bra skal du se.. Lykke til:)

Skrevet

Ikke rart du trodde det, det virker jo sånn siden jeg spør om slike ting. Men neida, jeg er bare tidlig ute og veldig nysgjerrig på hva som skjer innenfor sykehusdørene. Er dessuten alltid gøy å lese andres historier. Håper jeg ikke gruer meg når det nærmer seg, for nå gleder jeg meg bare. Vil ikke at den gleden ska forsvinne og bli om til redsel heller. Håper å få nyte svangerskapet fullt ut. Er jo så heldig som får oppleve dette. Synes vi kvinner er heldig jeg :)

Skrevet

Ja hehe, men det er jo greit og vite på forhånd hva man skal igjennom. Når jeg var i 8mnd så fikk jeg sånn omvisning på føden og det var kjempe greit. Da gledet jeg meg enda mer:-) Det skal gå så bra så. Er egentlig ikke noe og grue seg til:)

Skrevet

Ja, nettopp det jeg tenker også. Jeg ser også frem til møte med helsepersonelet. Bli litt orientert å få svar på alle spørsmålene som jeg har. Fint at du hadde en så positiv opplevelse selv. Virker så trist for dem som har fødselsangst :/

Skrevet

Ja, det må være trist. Jeg tenkte på det som en ting jeg MÅTTE igjenom og man har jo ikke no valg. Kjipt og gå og grue seg masse til det. man får gjøre det beste ut av det:-)

Skrevet

Må ikke gå å grue deg til fødselen..

Er du førstegangs fødende?

Jeg gikk faktisk å gledet meg jeg! JM lo av meg å sa "det er bra di ikke vet hva de har i møte"

Faktum er, uansett så kunne jeg gjort det samme 10 ganger for å få en så velskapt og perfekt gutt;)

Lykke til!;)

Ta gjerne med deg pc`en men tror kanskje du har andre ting som vil holde deg mer opptatt, og at pcen kanskje ikke vil være så spennende da likvel;) hehe

Skrevet

Jeg gruer meg ikke jeg, gleder meg. Du har ikke lest alle innleggene på denne tråden? Jeg har nemlig skrevet at jeg gleder meg, og hvor heldig vi kvinner er som får gå gravide og føde. For en opplevelse! Bra du også hadde en positiv opplevelse :) Er ikke tvil om at både svangerskapet og fødselen i seg selv, blir lettere og finere hvis du er positiv. Din mentale innstillingen har mye å si, mener nå jeg. Skal gå så fint atte :) Storkoset meg over at jeg antagelig slipper den dumme kvalmen. Fikk det ikke sist jeg var gravid (SA ca uke 10-12), og min mor hadde det heller ikke i noen av de to svangerskapene. Hadde jeg hatt denne kvalmen hadde ting vært myyye verre. Hater å spy. Jeg frykter spysyken som pesten! Bare tanken gjør meg kvalm :P

Skrevet

Jeg grua meg igrun ikke så mye til tross for at jeg hadde en vennine som fødte 2 mnder før men som la ut om hvor vondt det var og ingen smertestillendes funka og epidural var bare tull for den funka ikke osv og hun skulle aldri føde igjen og jeg måtte bare grue meg for det var helt j....

Men jeg snakka med mamma om det som tross alt har født 4 unger som sa at det ikke var så ille, det viktigste man måtte tenke på når man lå der var og få til pustinga riktig for da gikk det så mye lettere og det hadde hu helt rett i..

Jeg hadde igrun en kjempe fin fødsel jeg til tross for at den tok j.... lang tid :P

Nå gleder jeg meg igrun til og føde for jeg veit at den smerten jeg har de timene det står på er over på et øyeblikk når ungen er ute og det er så værdt det så jeg synes ikke det var noe og grue seg til..

Men tror det har mye med innstilling og gjøre også, om man går rundt og gruer seg og tenker veldig mye på det hele tiden så tror jeg at det kansje blir værre og føde en om man tenker på det og gleder seg tror det vil gå mye lettere da..

Også spiller det veldig stor rolle hvilken jordmor man har da, og ikke vær redd for og spørre jordmor om det dere lurer på underveis, jordmora jeg hadde med førsta var veldig flink til og forklare hva hun gjorde før hun gjorde det og det synes jeg var veldig betryggendes...

Skrevet

Fint å høre at du har hatt en så positiv opplevelse :) Synes så fryktelig synd på dem så har hatt det så fælt at dem sier de aaaldri skal føde igjen. Trist :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...