Gå til innhold

Nattamming...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selma er snart ett år og får fortsatt nattpupp.. hun får ca kl 2 og i 6 tiden.. er det noen andre som er så gamle som fortsatt får? Og er det noen som har noen gode råd for å slutte??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv snart 17 mnd og får nattpupp....

Jeg tar også gjerne i mot gode råd, tiden er nå inne for at mor skal få litt sammenhengende søvn!

Skrevet

hehe sover de sammen med dere?

Her går det fint hvis jeg tar inn smukken, da sovner hun igjen.. noen netter er hun litt mer sulten og MÅ ha pupp, men til vanlig er det noen få slurk også er øynene igjen.... Hun får grøt/mat rett før hun legger seg og da pleier det å gå bra med smukk når hun våkner....

Og, det er gjerne pappa som går inn for å sette i proppen... Går jeg lukter hun jo bare melka ;)

Skrevet

Hei.

Jeg har vel egentlig ingen gode råd. Kan bare si at jeg nattammet til guttungen var 2 år og 5 mnd. Da sluttet han med pupp morgen og kveld også. Synes det var greit da for da forklarte jeg han bare at nå var det nok og at han hadde blitt for stor til det.

Det var han enig i og har ikke spurt om pupp siden. Sover hele natten uten noe problem.

Så jeg føler jeg slapp unna mye av det med å få han til å sove i egen seng om natten og kvelden. Han har siden han var nyfødt sovnet ved puppen om kvelden og fått pupp på natten. Ingen avvenning og skrikekurer.

Og selv om det var litt drøyt å holde på med dette til han var 2,5 år, så er jeg glad jeg gjorde det. Han gikk alene opp i seng den kvelden vi hadde praten og sov hele natten igjennom, uten feber metoden og alt slags rare metoder.

Skrevet

Hvordan har det gått med tennene til gutten din? Er litt redd for at det skal bli hull i tennene til Selma.. Hun har det jo så godt og trygt når hun våkner og får komme i sengen vår, får pupp og sover litt sammen med oss. Jeg synes det er koselig jeg, og har egentlig ikke lyst eller behov for å slutte.. bortsett fra det med tenner da... Tror ikke man kan skjemme bort en så liten med nærhet og omsorg! Og har aldri i livet tenkt å prøve skrikekurer elller noe annet i den gata... hun har i det siste sovet lengre og lengre før hun våkner, selv om hun pr tiden holder på med to jeksler, en fortann og en hjørnetann!! fine lille Selman vårs!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...