Gå til innhold

Saga og Tindra

Anbefalte innlegg

Synes disse to jentenavnene er så utrolig fine,og har lyst til bruke et av dem til babyen i magen. Men; de er jo veldige poppis i Sverige... Tror dere de vil bli like poppis i Norge også, om noen år? Må ærlig talt innrømme at jeg ikke har lyst til å velge ett av disse hvis de havner i samme kategori som f eks Leander.

(Og med Leander-kateogorien mener jeg et navn som nesten ikke har vært brukt i Norge og plutselig får en vanvittig oppsving;-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136597868-saga-og-tindra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du velger et av dem, tar du jo sjansen på at det går akkurat slik du er redd for. Tar du fram et godt, gammelt navn som f.eks. Solveig, Ragnhild, Eldbjørg eller Borghild, slipper du ihverfall det :)

Men det kan jo hende du ikke kan fordra slike navn!

Ja, jeg ser jo det at jeg kan unngå denne problemstillingen med å velge et navn som anonym foreslår. Men så var det det med smaken da;-)

Dessuten har storesøster et navn som er litt i samme kategori som Saga og Tindra, og jeg vil ha et navn som "passer".

Det er jo korte navn som slutter på -a som er i vinden nå, så veldig original er jeg jo ikke uansett om jeg vil eller ei:-)

Huff da - hvor har du det i fra? Nå har vi slitt med disse e'endingene de siste 30 årene i form av Marianne, Anne, Katrine, Kristine, Silje, Julie og Anette bl.a., så håper virkelig den holder seg borte noen år til! A'ending er mye finere :-)

Annonse

Jeg syns ihvertfall Saga er et aldeles nydelig navn, bare synd det ikke er så veldig pent på min dialekt:(

Tindra har jeg faktisk ikke hørt før, er usikker på om jeg liker det.

Uansett om det blir poppis om noen år, kan du jo da trøste deg med at du var blant de første som brukte navnet:o)

Ja, det er som navneforsker Jørgen Ouren sa; det er bedre å være FØR en bølge enn etter den;-)

Men hvis jeg velger et av disse navnene er jeg allikevel redd for at jeg havner rett i en poppisbølge...

Huff, at det skal være så vanskelig. Kanskje dumt ta hensyn til populariteten, bedre å bare velge det man liker best.

Annonse

Tindra er et vakkert og sterkt navn! Saga er også fint, men jeg synes Tindra er mye finere.

Mulig de kan havne på topplista etter hvert, vanskelig å si.. Men det tror jeg uansett blir en stund til, så jeg tror ikke du finner 3-4 stk Saga eller Tindra i barnehagen når din begynner der hvertfall...:)

• 2 uker senere...

Begge navn er fine. Saga har jeg hørt før, men Tindra er nytt for meg...

Saga er vel en turoperatør vel? Er det jeg forbinder med navnet...men objektivt sett et veldig fint navn.

Tindra høres jo faktisk mye bedre og mer naturlig ut på norsk enn svensk spør du meg..

Poppis om noen år...tja...muligens, men var jeg deg ville jeg ikke la det stoppe meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...