Gå til innhold

Hvorfor keisersnitt?


tigergutt<3

Anbefalte innlegg

synes det er så mange her inne som prater om ks, og synes bare at det er litt tidlig å bestemme seg for det allerede nå i 1. trimester.

 

Hvorfor velger dere ks? Eller kan dere kansje ikke velge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det bestemte jeg meg allerede for rett etter fødselen forrige gang!

Det er et år siden- da snakker vi vel om å bestemme seg tidlig;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig at jeg slipper ks denne gangen. Måtte gjennom haste ks sist, og det var fryktelig vondt lenge etterpå! I tillegg fikk jeg masse komplikasjoner pga ks, så det er ikke å anbefale så lenge man har alternativ ;) Krysser fingre og håper at det blir naturlig denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre venninnen som har måtte gjennom haste snitt og de har alle tre forskjellige erfaringer. Jeg vet hvordan de har hatt det nå ved fødsel etterpå.

 

Lurer bare litt på hvorfor så mange prater om ks så tidlig. Hvis det er komplikasjoner så er jo ks ok uansett om det er planlagt eller ikke.

 

Men hvis det er noen som gjør det for å slippe å "føde" så synes jeg det er litt feigt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel også ganske naturlig å tenke på hva vi skal igjennom, og mulig at mange tror de har et reelt valg om de vil føde naturlig eller velge ks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei, det er ikke det jeg mener. Du har jo hatt en fødsel og vet hvordan det gikk. Hvis det ført til fødselsangs hos deg så har du jo en god grunn til å få ks.

 

Det jeg mener er at det virker som at noen velger ks som det eneste alternativet med en gang.

 

Vet også at det finnes noen som har fødselsangst uten å ha opplevd en fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan være enig i at det ble litt feil å skrive feigt, for som jeg selv skriver så vet jeg at det er mange grunner til å velge ks.

 

Men jeg lurer på om det er mange som føler at det er en lettere utvei for å slippe all smerte som kan oppstå ved en fødsel.

 

Det er ikke meningen å tråkke de som velger ks på tærne. Selv er jeg livredd for å få epidural og håper jeg slipper å havne i situasjon med haste snitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner et par jenter som har planlagt keisersnitt fordi de er redd for smerten...Kan ikke si jeg gleder meg til selve smertene under fødselen, men hundre tusen millioner kvinner har klart det før meg, så hvorfor skal ikke jeg klare det liksom??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde planlagt KS men satte hele sykehuset på hodet for jeg ville ikke ha det, men barnet mitt lå i sete leie og bekken var 1 cm for lite til å prøve å føde selv, ks endte opp med allergiske reaksjoner, fryktelig store smerter, inn og ut av bevissthet osv.... Så det er ikke alltid ks er det beste allternativet. Håper bare jeg får føde neste gang jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme måte tenkte jeg "hundre tusen millioner kvinner har klart det før meg, så hvorfor skal ikke jeg klare det liksom??"

 

Men nå angrer jeg på at jeg ikke gikk for ks- har mareritt om natta enda, 1 år etter fødsel.

Men nå var vel min fødsel noe spesiell også da etter hva jeg har forstått;-)

 

Nå gleder jeg meg til fødselen(KS) Tror det vil bli en fantastisk opplevelse=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittimor: nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvordan fødselen din var. Lyst til å fortelle om den? Selv har jeg ikke opplevd en "ordentlig" fødsel før. Med jenta mi måtte jeg ta ks i uke 33 for fødselen var i gang og hun lå i seteleie og det var dårlig forterlyd. Husker jeg ble sikkelig skuffet, for jeg var veldig innstilt på en naturlig fødsel. Har lyst på en naturlig fødsel denne gangen, men jeg vet jo ikke hva jeg går til. Så derfor har jeg lyst til å høre andres erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri hatt ks, men skulle det bli komplikasjoner, sier det jo seg selv. Men jeg er veldig glad i epiduralen, jeg da:) den har blitt en av mine beste venner:D hehe. Denne gange vet jeg ikke om jeg får den, da jeg har tatovert store deler av ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg allerede har 2 snitt bak meg :)

 

1 var hatsesnitt , 2 planlagt .

 

Eter to snitt anbefales det snitt ved evt 3 barn ogsaa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...