lilwil 21.1 Skrevet 20. januar 2008 #1 Del Skrevet 20. januar 2008 ...i morgen tidlig skal det nemlig skje! Jeg er spent, gleder meg, men siden keisersnittet er planlagt denne gangen har jeg faktisk også fått tid til å fundere litt over ting som kan gå galt. Har hatt to akutte ks tidligere, men uten den store dramatikken. Det har gått veldig greit begge gangene, bortsett fra at jeg fikk noe som kalles spinallekkasje i etterkant av det forrige snittet. Førte til en helt forferdelig hodepine som jeg ikke unner min værste fiende å oppleve. Det er imidlertid helt ufarlig, og skal gi seg etter en ukes tid. Etter tre dager da jeg ikke engang klarte å løfte hodet fra puten fikk jeg imidlertid satt en bloodpatch - eget blod som sprøytes inn i ryggen legger seg som et plaster over spinallekkasjen - og vips, hodepinen var borte. Nevner det her nå - så vet dere hva det er dersom dere skulle oppleve noe lignende. Da kan dere be om å få det behandlet. Det var ikke noe moro å ikke være istand til å løfte tulla opp til meg i sengen engang. Husker nesten ingenting fra disse tre første dagene. Eller når jeg tenker meg om, så kom denne hodepinen gradvis snikende, så det første døgnet var ikke så ille, men det tiltok i styrke hele tiden. Jeg er ikke ute etter å skremme noen, men dersom det skulle inntreffe hos noen av dere, så vet dere ihvertfall hva det er - og det er altså ikke farlig. Nålene de bruker ved spinalbedøvelse er så tynne at det minimerer risikoen for at dette skal skje. Noe av årsaken til at jeg fikk denne lekasjen kan jo være at jeg satt med konstante veer, og hadde store problemer med å krumme ryggen skikkelig. Anestesi legen måtte forsøke flere ganger før han traff der han skulle. Situasjonen er jo en annen denne gangen, da alt er "taima og tilrettelagt". Vel - det var egentlig ikke dette jeg hadde tenkt å skrive om, men det var godt å lufte det! Må bare si til slutt at jeg selvfølgelig gleder med aller mest, fordi jeg endelig skal treffe den lille pjokken der inne. Lurer så veldig på hvem han er: Klem til alle her inne - kommer tilbake med en liten ks-rapport så snart jeg er hjemme igjen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136596142-siste-kvelden-min-her-inne-p%C3%A5-en-stund-n%C3%A5-litt-om-spinallekkasje/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #2 Del Skrevet 20. januar 2008 Tusen takk for kjempebra informasjon! Ønsker deg et fantastisk fint keisersnitt, lykke til :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136596142-siste-kvelden-min-her-inne-p%C3%A5-en-stund-n%C3%A5-litt-om-spinallekkasje/#findComment-136597604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilwil 21.1 Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 20. januar 2008 Takk skal du ha! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136596142-siste-kvelden-min-her-inne-p%C3%A5-en-stund-n%C3%A5-litt-om-spinallekkasje/#findComment-136598417 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå