Gå til innhold

Noen fått melk i brystene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har også melk i begge brystene, men da må jeg klemme det ut selv!!! Det behøver ikke å bety at du ikke får melk dersom du ikke har det nå!!! Det er spes. to hormoner som blir aktivert under/etter fødsel, som har betydning for melkeproduksjonen, så fortvil ikke enda:)

I første svangerskapet fikk jeg ikke melk så tidlig. Husker ikke akkurat når, men jeg husker jeg hadde rimelig stor mage når den kom. Tror ikke alle har så lett for å lekke. Jeg har en veninne som må ha en helt fantastisk lukke-mekanisme i brystene. Hun har aldri hatt behov for å bruke ammeinnlegg! Jeg måtte gå med doble ammeinnlegg første 2 månedene! Kanskje du er av de som ikke lekker? Jeg måtte knipe ganske mange ganger (sånn melking) for å få ut melk av brystene ved første svangerskapet, men jeg vil ikke anbefale deg å gjøre det. Jeg fikk nemlig betennelse i et par melkeganger på grunn av at jeg hadde gjort det. Melking med hånden øker melkeproduksjonen, og når det da ikke blir tømt ved amming KAN det bli betennelse. Klok av erfaring har jeg ikke gjort det etterpå :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...