Knurke Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Har en liten gutt på 7 uker som drikker over en liter mme i døgnet. Er ikke dette litt i overkant av hva han burde?? Prøver å begrense hva han får, men da blir han bare sutrete... Nytter heller ikke med smokk. Har ikke lyst å la han bli overvektig, men ønsker ikke å sulte han heller... Syns ikke helsestasjonen er til noe hjelp for de bare jatter med uansett hva jeg sier.....
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 De sier at de skal holdes under 1 liter pga at nyrene ikke klarer å takle mer, men det er veldig omdiskutert om dette faktisk er tilfelle. På en så ung liten kar er det jo alt for tidlig for grøt, og man vil jo heller ikke la han gå sulten. Men hvor mye over 1 liter er han?
Knurke Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. januar 2008 Han er oppe i ca 1200 ml i døgnet. Har prøvd å gi han litt vann, men det falt ikke i smak :-) Til nå så følger han vekstkurven sin bra, men han hadde et lite hopp sist gang... Og så begynner han å se ganske rund ut, men han er ikke tykk da.. Synes dette er vanskelig jeg.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 20. januar 2008 #4 Skrevet 20. januar 2008 Rund baby er bare bra, det skal du ikke bekymre deg om :-) Om smokk ikke funker, så er det ikke det berømte sugebehovet det er snakk om heller. Jeg ville gitt han så mye mme han vil ha, og la gutten bli mett. Heller det enn at han skal skrike av sult. Det er vanskelig når han er så liten og drikker så mye, men da regner jeg med at han trenger såpass mye. Du kan vurdere å begynne med grøt litt tidligere enn "folk flest" om han ikke har mageproblemer, rundt 3 mnd kanskje. Det kan du spørre HS om. Det er veldig vanskelig i begynnelsen, man bekymrer seg om alt mulig og lurer på om man gjør noe feil. Du har nok ingenting å beymre deg om og gjør antakeligvis alt riktig! Lykke til :-)
Knurke Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2008 Er faktisk andre flaskebarnet... Men første drakk ikke som en helt da :-) Tror nok jeg kommer til å la han få det han vil ha i allefall på kvelden/natta. Kan heller prøve å bremse han litt på dagen så lenge han bare er urolig og ikke skriker.. Får ta å veie han litt oftere enn bare på kontrollene også, slik at jeg kan følge med for min egen del. Skal ikke være enkelt dette :-)
pregnante :-D Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 Hei Fikk en jente i oktober og etter 2uker var hun oppe i over 1000ml mme. Vi skjønte ingenting, hun hylte og hylte, vi ga henne mat (NAN), hun drakk dette uten å gulpe eller noe og hylte kvarter etterpå. Trodde hun var virkelig sulten, eller visste jo ikke bedre. Har nå funnet ut at det var melkeallergi, så nå får hun nutramigen og vi er nå fortsatt ikke oppe i det hun spiste den første mnd.Hun er jo nå litt over 3mnd. Dette gjelder sikkert ikke deg, noen er vel bare utrolig glupske Det er hun også, for vi er ikke langt unna 1000ml og i tillegg veller vi melken på kvelden. Blitt en god bolle :-) Virker han fornøyd etter mat da? Da er det jo bare til å fortsette ;-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå