Gå til innhold

"Gamle" foreldre?

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Dette virker som et interessant fora for oss som enten har ventet lenge med å stifte familie, eller som gjør comeback med en liten "etternøler" :-)

Jeg har mistanke om at jeg er gravid, og kommer i så fall til å runde 43 like før terminen. Jeg har store barn fra før, fra et annet forhold. Helsa er god, og forholdet med barnefaren er utmerket - men tankene mine surrer rundt i hodet mitt, og jeg undres på:

Hvordan oppleves det å ha småbarn i så voksen alder? Eller enda viktigere: Hvordan kan det oppleves for et barn å ha så modne/gamle foreldre?

Jeg vil sette stor pris på det, dersom noen vil dele sine erfaringer/synspunkter om dette.

Fortsetter under...

Heisann du spør om hvordan det oppleves å ha små barn når man begynner å bli eldgammel. Her hos oss har vi 2 små jenter som er 4 og 5 år og med tanke på at vi er 2 foreldre som er i oldisalderen er det viktig at de lærer tidlig å regne ut pleiefaktor og smøre rullatorer skifte batteri i høreapparat føre snulister for å unngå liggesår og sist men ikke minst få en innføring i hvordan få størst mulig avkastning på pensjonen når den engang kommer. hihi. Nei skal ikke tulle med deg det var ikke vondt ment kun et snev av dyrskap. Vi er 46 år begge 2 og har som sagt 2 jenter på 4 og 5 . Det er det beste som har skjedd oss ihvertfall. Fra før har vi begge voksne barn så dette er skikkelige attpåklatter. Nå har vi en helt annen ro og har bedre tid ikke noe stress og jag på samme viset som da man var 20. Nå ønsket vi oss veldig flere barn og enda prøver vi sånn helt på tampen, håper at vi lykkes med prosjektet en gang til. Det gjør ikke noe om huset ser ut som en slagmark mens ungene er opp det blir ryddetid etter at de har lagt seg. Da er det voksentid og da vil vi ha det både ryddig og rolig. Vet ikke hva jeg ellers skal si men det er fryktelig gøy og utrolig givende men det krever selvfølgelig en god del av foreldrene man får ikke anledning til å bli noen fossil ei heller sove middag. Men du skal huske på at det er et privilegium å få barn i vår alder og alderdommen kommer vel tidsnok tror at vi modne foreldre har veldig mye å tilføre barn husk på at det er stor forskjell på å være 46 i dag kontra for 20 år siden. Men hvis man ønsker å realisere seg selv og hive seg med på den såkalte panikkalderen som endel av vår generasjon lider av så bør man kanskje ikke ønske seg barn men det gjelder vel uansett alder. Man må ha tid og man må ønske å være sammen med dem de vil alltid ha 1.prioritet. Som sagt dette anbefales på det sterkeste. Lykke til klem fra viny

Hei!

Humor er fint :-)

Skjønner at du trives med rollen som småbarnsmor - og fint er det! Tror nok at jeg også vil gjøre det, selv om jeg hadde sett for meg roligere år nå som de tre barna mine har begynt å bli store, og etter at jeg ganske nylig har tatt videreutdanning og begynt i ny jobb. Jeg tror likevel det kan bli svært fint å få et litebarn i huset igjen, spesielt siden samboeren ikke har noen fra før av.

Lykke til videre med din hektiske, men flotte, hverdag!

Klem :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...