Gå til innhold

Kiloene bare renner av....


MrsL1

Anbefalte innlegg

Er 8+3 nå, og kiloene bare renner av....

Siden jeg ble gravid har jeg godt ned mellom 5 og 8 kilo et sted.

Er dette normalt?

Alt av bukser er blit aaaaalt for store i beina, men får dem ikke igjen over magen da:p Det er vell iallefal litt betryggendes? :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest stockholms tjej

kaster du opp mye? jeg hadde nog snakket med min lege,du har ju gått ner veldigt mye....om ikke de er en grunn til at du går ned i vikt så er det no greit å snakke med din lege tror jeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare kastet opp en eller to ganger...

men er veldig kvalm... så spiser ikke de største mengder da...

har time neste mandag, holder at jeg tar d opp da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stockholms tjej

jeg er og veldigt kvalm men har nog bare gått ned ett kilo eller nått,jeg syns ju de er en liten rød flagg når du har gått ned så masse...sikkert ikke noe farligt men de er ju greit å kolla upp viss de skulle vara noe som gør at du går ned i vikt,vet ikke kanske du bare skulle ringe in til din lege og fortelle hvor mye du gått ned i vikt og se va han/hon syns....håper det går greit

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går fint, sist gjekk eg ned 10 kg,jenta mi var over 4 kg og kjempesunn da hu vart født,men har vert veldig sliten lenge...ikke sundt å gå ned 10 kilo over kort tid...merker det på musklende enda og nå er gullet 11 mnd:) men for babyen er det ok, for deg er det verre, ta prostafen,gå tur,prøv å spis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde du måtte få intravinøst visst du gikk ned mer enn 5 kilo. kommer sikkert ann på hvor mye du veier i utgangspunktet.men jegville ikke ventet lenge før jeg gikk til legen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest stockholms tjej

jeg syns i alla falla at du ska skjekke deg,kan ju vare at du er syk...jeg vet ikke men du gør det du føler er best...lykke til klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres veldig mye ut å gå ned 8 kilo på så kort tid....

Ville ihvertfall tatt kontakt med lege..., men kan egentlig ikke forestille meg at det går ut over den lille spire. Det er jo kjent at de tar til seg det de trenger....:0)

Og du har jo en fordel som vi andre ikke har ; mange av oss kommer til å slite med ekstra svangerskaps kiloer etter fødsel ;-P

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mye å ta fra fra før? altså at du er overvektig likssom?

For visst du da spiser mindre så tar du sikkert av deg litt av det overflødige..

 

Men visst du ikke er så overvektig...så synes jeg 5-8kg hørtes veldig mye ut..

 

Men ta det opp med legen du når du skal dit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok litt å ta av... det er vell en av grunnene til at jeg ikke har tenkt så mye over dette før nå...

men som dere sier, 8 kg er litt vell mye, selvom jeg ikke lider noen nød:p

er 165 cam og veier nå 72 kg.... de siste 3 kg har vert den siste uken bare... derfor jeg ville høre litt om hva dere andre mener...

 

Tar nok en tlf til legen i morgen, og hører hva han har å si uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være tvillinger du skal ha? En i min familie gikk ned masse når hun gikk med tvillingene sine. Hun var faktisk lettere ved fødsel enn før graviditeten. Hun er ikke overvektig til vanlig, men alt gikk bare bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 10 kg forrige svangerskap, spiste normalt (kanskje litt mindre enn vanlig - i mengde pr maaltid altsaa), foedte en baby paa helt gjennomsnittsvekt og alt var bra. For noen av oss korrigerer bare hormonene seg paa en slik maate at vi faktisk gaar ned i vekt naar vi er i den friske tilstanden gravid. =o) Tror ikke du har noe aa bekymre deg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tatt av mye på kort tid kan du få tegn på at kroppen ikke har det bra...da blir du enda mer kvalm, svimmel, tørr på leppene, mørk urin...er du blitt verre kanskje??

 

Men så lenge du klarer å få i deg alle dagens måltider men kanskje litt mindre enn du vanligvis spiser så burde det gå bra....men drikk masse....er du redd for at du ikke får nok mineraler og salter i deg så kan du kjøpe GEM fra apoteket eller lage deg buljong....

 

PS. hvis du sliter med ekstrem svangerskapskvalme går kroppen på høygir med alt og da får man faktisk høy forbrenning...Og da er det spesielt viktig å ta vitaminer og være nøye med måltidene og drikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk ned 12 kg i løpet av de første 15 ukene i mitt forrige svangerskap. Nå har jeg gått ned 3 kg den siste uka, uten at legene gjør noe med det. Var ikke spes syk eller kvalm, men kiloene raste av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 7 kg fra jeg ble gravid til nå, mye pga det samme som deg, får liksom ikke i meg noe særlig mat.. Har riktignok kastet opp noen ganger, men det er mest at jeg ikke orker tanken på mat. Nå er jeg i uke 12, og jeg aner at den verste kvalmen slipper taket.. Jeg er ganske tynn i utgangspunktet så jeg er nå nede i 55 kg på mine 169 cm, men jeg føler meg relativt oppegående og frisk likevel, og jeg tror nok det er det viktigste. Men føler du deg slapp og utslitt ville jeg nok tatt det opp med lege ja!!

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte aa si at kiloene ogsaa dette svangerskapet har begynt aa tikke av, men er bare i uke 14 enda. Forrige svangerskap forsvant de mest i 2. go 3. trim. Forrige gang var jeg bare litt kvalm men mistet ikke apetitten. Denne gangen var jeg skrekkelig kvalm, kastet opp noe og mistet mye av apetitten. Det vil si at det gikk nesten bare i broedmat og ikke noe saerlig i proteiner og i hvert fall ikke groent. Naa er jeg tilbake paa proteiner og groent og balansert kosthold, og minst 4, gjerne 6 smaa maaltider daglig. Drikker ogsaa minst 3 l vann hver dag.

 

Likevel gaar vekten ned, og det er ingenting med meg som er "sykt" eller foeles "sykt". Kjenner at forbrenningen og fordoeyelsen er bra og normal og har lagt meg paa litt mer trening enn vanlig for aa bli litt sterkere i kroppen dette svangerskapet, som jo gjoer at jeg spiser noe mer de dagene jeg trener

 

Tipper jeg gaar ned opp mot 15 kg dette skangerskapet, og det er ikke noe maal, bare noe som skjer. Forrige gang gikk jeg opp igjen etterpaa, i barselstiden, det skal jeg proeve aa unngaa denne gangen, med mye mer turer og litt trening i barselstiden.

 

Hver med sist, og det viktigste er at man holder seg frisk i svangerskapet og holder god dialog med sin lege. Er man veldig slank i utgangspunktet er det selvsagt ikke heldig aa gaa ned 15 kg, men det forstaar man jo selv paa et vis, og da faar man naering paa annet vis naar den tid kommer.

 

Men det som skjer i 1. trim, det skjer i 1. trim, tipper du som er 55 kg spiser mer normalt naar apetitten kommer tilbake i 2. trim.

 

Ha en fin dag jenter, bare inne og snoker fra 2. trim jeg da... =o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke "noe å ta av" Er normalt slank, og gikk ned seks kg på kort tid i 1. trim forrige gang jeg var gravid. Ble veldig tynn og brukte bukser jeg ikke har brukt siden jeg var 16. Legene gjorde ingenting med det. Var vist helt normalt. Kroppen bruker veldig mye energi på å "lage" fosteret. Det er derfor de fleste også er usansynlig trøtte i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart!!! Jeg har også gått ned litt i svangerskapet.. Nå skjønner jeg at jeg ikke er alene.. Jeg har gått ned i vekt, mens magen har blitt litt større. Har liksom ikke helt klart å forstå det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha jeg skulle likt å sett at jeg tok av mens jeg gikk gravid..ler meg i hel..:)

fatter ikke hvordan folk kan bare raaaase ned sånn på den måten...

*misunnelig,jeg?neeeeh*hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...