Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg litt her? For i denne situasjonen føler jeg at jeg er litt lost.

Anbefalte innlegg

Altså....på fredag, da jeg skulle levere sønnen min i bhg. Så kom han til å tråkke på beina til en gutt. Gutten satt litt i veien, slik at sønnen min snubla og tråkket litt på låret hans. Gutten begynte å gråte. Moren til gutten begynte å trøste han og sa at det ikke var med vilje.

Jeg tror sønnen min ble veldig usikker, for han sto og stirret ned på gulvet og så ut som om han skammet seg. Jeg må innrømme at jeg ble litt usikker i denne situasjonen. Så jeg var ikke helt sikker hva jeg skulle gjøre. Så jeg spurte gutten min forsiktig om han ikke ville gå bort og si unnskyld, så vil kanskje han andre gutten føle seg bedre. Men sønnen min ristet på hodet.

Jeg ville ikke presse han mer, så jeg lot det være. Moren til den andre gutten sa til meg at det gjorde ikke noe. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle si, så jeg bare smilte til henne og sa beklager.

Hva pleier dere andre foreldrer å gjøre i slike situasjoner??

Fortsetter under...

Jeg synes du taklet det helt fint. Hvis moren til den andre hørte at du ba gutten om å be om unnskyldning, skjønte hun at du så at hennes gutt hadde vondt. Det er ikke nødvendig å lage større drama enn nødvendig. Noen ville kanskje presset på for å få en unnskyldning, men du kjenner gutten din og vet om det var mulig å oppnå.

Dette er 2. året sønnen min går i bhg, og det har sjelden skjedd noe slik som dette. Men jeg må innrømme at når det skjer, så er jeg veldig usikker.

Jeg har heller ikke lyst til å presse sønnen min til å si unnskyld når han ikke gjorde noe med vilje.

Men tusen takk for svar, Maud. Det hjelper å høre synspunker fra andre. For jeg blir alltid så usikker i slike situasjoner. Vil jo ikke at andre foreldrer skal tro at jeg gir blaffen i det hele, for det gjør jeg ikke. Blir bare usikker.

:)

HI

Gjest Filifjonka

Jeg syns du taklet det helt greit.

Men til en annen gang kan du jo fortelle sønnen din at selv om det ikke var med vilje så gjorde det vondt for det, og da kan det ofte hjelpe litt at han sier unnskyld.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...