Gå til innhold

please hjelp..

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, er gravid etter 4 sa/ma..og lurer: kan jeg be legen min om noe som kan hjelpe meg? crinone? ett eller annet? ser dere skriver mye om forskjellige ting..er det forsent nå som jeg er gravid..er ikke mer enn 4 +3..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer litt an på, men jeg ville spurt om Albyl E kunne være aktuelt, samt Crinone eller hcg-sprøyter (Ovitrelle/Pregnyl). Det skal ikke være for sent når du såvidt har fått testet. Men Albyl E- jo tidligere jo bedre har jeg forstått. Håper inderlig det går bra med deg denne gang, slik at du kan gi oss en lykkelig historie!!! Krysser alt jeg har for deg!! Lykke til.

Stor klem ....

Skrevet

Så gøy at det er flere som har blitt gravide her da:) Jeg har nå godt inn i min 9 uke, skal ikke til ul før i feb- men det kjennes greit ut...symp er her forsatt, og håper/tror dette skal gå bra! Jeg har denne gangen tatt albyl-e, progesta care krem (helsekost) som jeg smører på 2 ganger for dagen..Også tar jeg prgnyl sprøyter 2 ganger i veka ut svangerskap uke 10...Begynnte med dette i uke 7, (synes det var litt seint) men måtte vær sikker på at det var svangerskap i livmora og ikke exu e.l..Som du har hatt har jo også jeg skillevegg i livmora- men legen sa den kanskje hadde festet seg en bedre plass denne gangen...:)I hvilken uke har du mistet før???

Lykke til vertfall:)

Skrevet

jeg mistet i uke 8, 9, 16 og 7..jeg skal ringe legen min i mårå, vil ha noe medikamenter jeg og.denne gangen tror jeg det går fint med deg:-)

Skrevet

Hei,

Gratulerer med graviditeten!

Jeg ville helt klart bedt om å bli fulgt opp av lege/sjukehus etter 4 SA/MA. Det har du også krav på. Jeg var inne til utredning etter 3SA/MA uten at det ble funnet noe galt med noen av oss. Allikevel la legen min en plan for hva vi skulle gjøre neste gang: ukentlige UL og hcg tilskudd (pregnyl) samt Albyl-e (noe vi var skjønt enige om var for mitt hode da jeg ikke var disponibel for blodpropp i morkaka). Legen sa at de hadde svært god erfaring med den tette oppfølgingen tidlig i svangerskapet for kvinner i vår situasjon.

Da jeg ble gravid på nytt tok jeg direkte kontakt med legen på sjukehuset og etter 6 fullgåtte uker satte vi igang med behandlingen. Hun ville ikke starte dette før hun kunne påvise at graviditeten satt der den skulle, i livmora. Etter min erfaring er du ikke for sent ute.

Lykke til!!

Med hilsen

Skrevet

okei, en trenger ikke ha begynt på dette før spira sitter altså. Hvordan gikk det med deg da?? hvor langt er du?? så herlig å høre dette:-)

Skrevet

fikk Albyl-e :-) ikke noe annet, vi får bare smøre oss med tolmodighet:-) men tak for svar dere:-)

Skrevet

Hei,

Jeg passer 20 fullgåtte uker på torsdag:-) Kjenner spark og liv fra en liten gutt. Jeg er dermed en av de mange som 'får det til' etter å ha slitt litt:-) Håper det gir litt oppmuntring!

Skrevet

åååååååå:-) hvor mange ganger har du mistet? har du gått på noe?? takk:-) er kjempe oppmutrende...,

Skrevet

Så bra du fikk Albyl-E i alle fall da!

Jeg var på UL i går, og hjertet hadde begynt å slå :) Puh, så langt alt vel...Tok hcg-prøve jeg fikk svar på i dag, og den var på 77 000, det var bra!

Har du målt hcg enda? Når skal du til UL?

Skrevet

jeg skal på ul 19. feb, og tror ikke jeg vil måle hcg. Sist gang jeg mistet sank hcg og jeg blødde, to uker etter fikk jeg se et bankende hjerte:-) hoppet frem to uker. Legen forstod ikke noe, og ikke jeg heller. Var i uke 7 og kom plutselig til uke 9. tror ikke jeg stoler helt på hcg prøvene:-)

så flott at du fikk se bankende hjerte:-) dette går nok bra, krysser fingrene for deg:-)

Skrevet

Hei,

Jeg mistet to ganger i SA veldig tidlig uke 5/6 og deretter en MA i uke 12 (men forsteranlegget var lite og var trolig dødd i uke 8). Jeg fikk ukentlige UL og hcg sprøyter samt at jeg gikk på Albyl-e. Ukentlige UL gav en helt spesiell trygghet og jeg slapp og gå å kjenne på symptomene hele tiden. Da jeg mistet i MA skjønte jeg hvorfor den intense kvalmen/oppkast hadde blitt bedre i uke 9... Hvorvidt dette hjalp eller om det var noe galt med fosteranleggene jeg mistet får vi aldri vite. Men, min og mange andres historier viser jo at man kan lykkes selv om man mister mange ganger!

Hilsen

Skrevet

ja det er sant, så fantastisk at denne gang ser det ut til å gå bra;-) gratulerer så mye:-) jeg mistet uke 8, 9, uke 16 ( var en minigutt på 14 cm som vi fikk se og ta på) og nå sist uke 7..men jeg hadde skillevegg i livmoren som jeg har operert bort i sommer, men mistet sistegang etter det..så ble litt fortvila da..men nå får vi se:-) fint å høre at det kan gå:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...