Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle :)

Starter nå min første kur med pergotime.. hva slags erfaringer har dere med dette? pcos og pergotime? Har vært prøvere i 3 år uten å fått den hjelpen vi har krav på.. å nå endelig skjedde det noe når jeg kom meg på sykehuset..

Doktoren snakket om at han skulle få oss inn på St Olavs Hospital, Trondheim.. Noen som har vært der??

Klemmer fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når vi nå prøver på et søsken så ble jeg gravid på min 2 pergokur, men mistet tidlig. Nå er jeg gravid igjen etter ny runde med pergo. Er kun snaue 5 uker så vet ikke hvordan dette vil gå enda.

Men jeg får i alle fall egløsnig og klarer å bli gravid.

Skrevet

Jeg har dessverre ingen gode erfaringer med pergotime.... blir bare utrolig dårlig og ingen eggløsning.... Men på noen fungerer det bra...

Skulle bare ønske jeg var en av dem!!

Skrevet

Hei!

Jeg gikk på 4 enkel-kurer med pergo (uten pause mellom), sammen med metformin. Jeg ble gravid på den fjerde kuren :)

Jeg fikk eggløsning ved hver kur.

Lykke til! :)

Skrevet

Hei

Vi prøvde selv i ca 1 år før jeg ble gravid, men mista det i uke 6. Det var da de fant ut at jeg hadde pcos, kom til en fantastisk flink lege i kristiansand. Og begynte på pergotime, ble gravid på første førsøk en mnd etter aborten. Nå har vi en nydelig jente på 10 mnd. Så min erfaring er veldig god.

Lykke til:)

Skrevet

Jeg kan dessverre ikke si at jeg har noen gode erfaringer med pergotime... ble rett og slett kjempedårlig av tablettene... oppkast og store magesmerter... det hele ble så ille at jeg ble lagt inn på sykehuset og de måtte foreta en laprascopi, det hadde nemlig utviklet seg mange cyster på venstre eggstokk i hastig tempo grunnet behandlingen... Men det finnes selvfølgelig de som nesten ikke får bivirkninger.... skulle bare ønske jeg var en av dem! :) og at du er en av dem!! :) Lykke til!

Skrevet

Eg ble veldig dårlig av tabelettene, spesielt siste runden da eg var oppe i trippel dose, men det var verdt det :) er gravid i 36 uke nå, så eg kan ihvertfall skrive under på at det funker her. Hadde ikkje eggløsning i det hele tatt uten pergotime.

Skrevet

Har selv pcos.

jeg og min mann traff hverandre veldig unge. Begynte å prøve allerede i 96. Stressa ikke, men da vi etter 3 år ble gravide men mista,ble ønsket enda større.Da startet utredninga som tok laaang tid før de fant ut.Jeg gjikk gjennom en lapraskopi også.Det var denne lapraskopien som gjorde underverker.Ble gravid samme mnd(er visst ikke så uvanlig).Så i 2004 fikk vi en herlig gutt. Vi hvet jo vi har brukt 8 år for å få nr 1, så vi startet umiddelbart prøving på nr 2.Det tok også sin tid men 3,5 år etter og 1 år med doble pergotime kurer,så sitter jeg her med en spire på 13 uker i magen.

Så for meg funket pergo men ikke minst lapraskopien.Men tolmodighetsprøve har det vært.

Men den dagen man sitter der med verdens nydeligste barn har man glemt veien dit. Da er bare gleden ennå mere komplett.

Lykke til. Underenes tid er ikke forbi :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...