Gå til innhold

Kjære Fullmånen... :-) (et langt brev om hvorfor jeg burde føde før termin...)

Anbefalte innlegg

Kjære Fullmånen..

Jeg har hørt rykter om at du skal hjelpe til med dette med fødsel. De sier i alle fall at det er flere som føder når du viser deg.. Kan du være så snill å hjelpe meg og? Du skjønner det at jeg er så fryktelig lei. Jeg klarer ikke lenger å tørke meg ordentlig når jeg har vært på do, for magen står rett ut, og det er litt vanskelig å komme rundt. Jeg er jo ganske liten av vekst, og derfor har jeg jo ganske korte armer også..

Også er det sånn at jeg blir skikkelig sur og lei hver eneste kveld. Og det er ikke så lett for stakkars samboer, han skjønner ingenting han. Så mens jeg går og kjefter og smeller på oppvasken eller skoene mine (som jeg ikke får på meg uten hjelp) så sitter han bare der som et spørsmålstegn. Han tør jo ikke å spørre om hva han skal hjelpe til meg heller, for kanskje jeg blir sinna for det og (det hender). Han er jo mann, og forstår vel ikke hvordan det kan skje så mye med en persons kropp, i og med at menns kropper bare er der, mens kvinners kropper er i forandring heeele tiden.

Også har det seg sånn at jeg skulle så gjerne fått sove litt igjen. Nå, når jeg legger meg, ligger jeg alltid våken i to-tre timer før jeg sovner, også våkner jeg etter 5-6 timer og sover ikke mer den natta. Nå skal det jo sies at jeg har hørt om gravide damer som sover mye mindre enn meg, men jeg pleier jo (som du sikkert har sett) å sove rundt ti-tolv timer hver natt jeg. Og når jeg da har muligheten til å sove, men ikke får det til, så blir jeg jo sinna igjen. Det blir mye sinne og frustrasjon rundt det her, altså..

Jeg var på butikken og skulle kjøpe meg ny pysj her om dagen. En med knapper foran, så det er litt lettere å amme. Men de hadde bare en sånn pysj som jeg ville ha igjen (i blå-farger, flanell og med knapper) og den var i tillegg på tilbud. (Noe du kanskje tenker er litt flaks, men det var ikke det, for da får jeg ikke byttet den igjen, hvis den ikke passer, noe den ikke gjorde). Nå spør du kanskje deg selv hvorfor jeg ikke prøvde pysjen først, men hvis du har vært høygravid på handletur, så skjønner du det kanskje? Om vinteren har man jo på seg mye klær, og i tillegg har man gjerne en veske med seg, i hånden kanskje et skjerf man har tatt av fordi det ble for varmt, og et par poser med ting og tang man har kjøpt mot div. gravid-plager. Da har man ikke så lyst å gå inn i et trangt prøverom, hvor de syltynne fjortisene ved siden av snakker om "får denne meg til å se tjukk ut?" mens du selv så vidt får plass i rommet... Så jeg prøvde den ikke nei, og den passe aldeles ikke heller.. Så nå ligger den i skuffen da, og venter på at jeg kanskje en gang blir så slank som jeg var igjen..

Kanskje du syns det er en bagatell, Fullmånen, men jeg er en dame som er veldig opptatt av å ha klær som er behagelige og som jeg føler meg fin i. Noe jeg ikke har om dagen. Jakken min ser ut som et telt rundt meg, skoene er store, tjukke, og umulig å få noen bukse utenpå (så da må jeg alltid ha buksa inni, noe jeg ikke liker så godt), og de to mamma-buksene jeg enda får på meg, strammer så fælt over magen, men er for løse i livet... Så som du skjønner frister det egentlig ikke å gå ut i det hele tatt, men så har man jo hørt at det skal hjelpe på fødselen å gå tur.

Og mens jeg er inne på det. Disse kjerringrådene, de virker jo ikke. Jeg lurer på hvilke kjerringer som fant de på, kanskje de bare liker å se gravide damer gjøre rare ting. Vi bor i blokk i 8ende etasje, og de trappene der, de funker ikke til noe annet enn å gå opp og ned i.. I tillegg er jeg fryktelig lei av bringebærteen nå, for den smaker ikke så veldig godt, og når man har andre gode ting i skapet, er det ikke noe moro å velge teen hele tiden, fordi man ikke orker begge deler.. Samboeren min har jo ikke noe imot å ha sex, han liker det godt han, men jeg blir så sliten av det, for nok en gang er denne store magen som står rett ut i veien for alle mulige stillinger, og det hele blir bare latterlig. Når man da i tillegg kanskje er litt tørr for tiden er det ikke lett å holde lysten opp, mens man strever rundt for å snu seg, og egentlig bare vil gi opp. For å si det sånn, kjære Fullmånen, jeg har prøvd alle kjerringrådene jeg vet om, men de hjelper ikke..

Så da setter jeg min lit til deg, sånn at du kan hjelpe meg. For jeg er helt utslitt jeg. Jeg kommer jo ikke til å ha ork igjen når vi endelig når fødestuen. Og det ville jo vært fryktelig dumt, for det er jo målet da.

Så altså:

Kjæreste Fullmåne, jeg ber deg så pent på mine knær, LA MEG FØDE NÅ!

Fortsetter under...

Så moro & lese litt annet!!! Hihi...Er så sant det du skriver...

Har termin på fullmånedagen, men er så innstilt på å gå til februar...!!!

Men kan jo håpe da!!!

Ak ja! *med en hysterisk latter bak*. Det var som om jeg skulle ha sagt det selv. Jeg er ikke på overtid, eller har en spesielt stor baby i magen, men de samme tankene og følelsene sitter der. Vi får fortsette å be og trygle denne morkaka og fullmånen om at det er vår tur nå.

Alt er helt klart, men ingen baby... KOM IGJEN DA!!! :)

Takk for herlig lesning på en søndag. Jeg leste det høyt for sambo, og deretter lo vi godt; det kunne sååå vært meg som hadde skrevet det hele! Vi får håpe fullmånen hjelper..Men når er det egentlig? Sambo har bursdag på onsdag, og er litt nervøs for å måtte dele bursdagen sin med baby resten av livet. Hehh.. :D

Annonse

Fullmåne den 22. Vet ikke helt om det er natt til 22, eller natt til 23, men står i kalenderen min at det er fullmåne den 22 i alle fall.. :-)

Håper det blir sånn, for i dag gikk slimproppen her. Wuhu! Det nærmer seg..!

Hehe.. Godt skrevet! Der fikk du satt ord på mine følelser som jeg har prøvd og prøvd uten hell..!

Kjenner meg igjen i absolutt alt du skriver!

Får håpe denne fullmånen vil hjelpe både deg og meg og de andre januarmammaene som er lei av å rulle istede for å gå..!

hahahahaha tusen takk for en hjertens god latter fra både meg og min sambo. måtte lese det høyt for han. Utrolig bra, og jeg tro som du ser her at alle kjenner seg veldig godt igjen... Jeg derimot er så forbanna på alle ammebhène der ute. For som du sier så er det ikke alltid så fristende og prøve i butikken. Så da tar man det man til vanlig bruker - eller gjerne hakke større. For antagelig blir de jo litt større når all melka kommer strømmende... Men jeg har bare finne ut av at alle er for små!!!! Nå har jeg riktignok bare prøvd i de vanlige kjedebutikkene, men hvorfor i svarte F lager de ammebhène mindre i størrelse enn de vanlige når brystene blir større? Så jeg har rett og slett ikke finne noen jeg... Noen som har noen gode råd om hvor jeg kan finne en? Har ikke så store pupper, men er stor rundt da...

Men tusen takk for morsomt innlegg!

Jeg kjøpte på sparkjøp jeg. De er veldig deilige, ikke så dyre og store nok. :-) Men de er ikke særlig pene da. Men det blåser jeg i, så lenge de er komfortable... hehe :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...