Gå til innhold

Ketolysekuren mens man er gravid?


Contura

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lett en del inne på både dette forumet og generelt på nett, men jeg finner ikke svar på det jeg lurer på.

 

Kan man gå på ketolysekuren mens man er gravid?

 

Grunnen til at jeg spør er todelt - både jeg og samboeren har noen kilo til overs, og han har endelig, etter flere år, blitt inspirert til å prøve å gjennomføre en kur etter å ha blitt introdusert for kuren gjennom et vennepar. Kuren ser ut til å appellere til mat han føler han kan leve med. Han veier rundt 25 kilo for mye, mens jeg selv veier nesten 30 kilo for mye. Å gå ned i vekt på egen hånd er ikke enkelt i en familie, så jeg ser gjerne at dette er noe vi gjennomfører sammen.

 

Jeg er nå 20 uker på vei og har så langt lagt på meg 9 kilo siden svangerskapet startet. Jeg veide altså i utgangspunktet for mye, noe som har sammenheng med at jeg la på meg 40 kilo med første barn og litt over 20 kilo med nummer 2. Jeg har ikke noe ønske om å legge på meg så mye denne gangen, for det blir tross alt litt å ta av etter graviditeten.

 

Kan jeg gå på kuren under graviditeten og dermed miste vekt/ ev. begrense vektoppgang eller bør jeg vente til jeg har født?

 

Jeg hører også gjerne om erfaringer tilknyttet det å gå på denne kuren mens andre familiemedlemmer (barn) ikke gjør det og hvordan dere har gjort dette i dagliglivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...