Gå til innhold

Tenker dere på hva initialene blir!?!

Anbefalte innlegg

Diskuterte med en venninne navn på barna vi venter, og da sa hun at jeg måtte jo passe på slik at barnet ikke fikk "teite" initialer, slik som PUK eller KOK. Har jeg aldri tenkt på engang jeg.. Tenker folk virkelig på slikt når navnet skal velges?

Fortsetter under...

Det har ikke noe stor betydning for meg, men sjekker ut hva det blir. Det er jo mange foreninger o.l en ikke vil bli forbundet med, tenker på rasistiske grupper og sånn.

Hadde det blitt SAS f.eks hadde det ikke gjort noe, men derimot NP - Norges Patriotene (kom ikke på noe bedre forslag), hadde vært helt uaktuelt..

Annonse

Vi tenkte litt på det, men med etternavnene så hadde vi fått en veldig kort liste hvis vi skulle utelukke alt av ord :) Så våre to barn har initialene DEG og SEG :D Verste er at Jonathan er det navnet vi begge har lyst til å kalle nr 3 hvis det blir gutt, har ikke tenkt på det før nå at det kan bli veldig sært, og virke som om vi har valgt det navnet pga initialene... :D

Vi tenkte ikke så mye på hva initialene ble da vi fikk vårt første barn, men etter den "fella" har vi faktisk begynt å tenke over det, og faktisk utelukket navn vi har likt.

Vi kalte sønnen vår Pål Ivar, og så har han dobbelt etternavn Karlsrud Kristiansen. Altså P.I.K.K. Vi så ikke det før noen kommenterte det da han begynte i barnehagen:( Ikke veldig gøy for å si det sånn. Vi fikk satt inn ett gammelt slektsnavn, så nå blir det PIDKK. Langt men mye bedre:)

Annonse

I dette tilfellet ville jeg enten kuttet ut Ivar og latt han hete bare Pål, eller latt han få ha bare etternavnet på D, for det er jo ikke vanlig å bruke alle navnene, så uansett vil initialene hans være litt problematiske :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...