Gå til innhold

Har alle bivirkninger av hormonkurer???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ny her, Hei alle sammen=) men er "gammel" i gamet, har forsøkt å få til en liten spire i et og et halvt år nå uten hell, og sist vi forsøkte gikk det også laaang tid + 1 sa. Har nå begynt å vurdere å forsøke hormoner da jeg kan gå i lange perioder uten mens og vil forsøke å stabilisere syklusen,(regner med det er p-pillen som kan for dette!!! var så dum å begynne på den igjen-fyy meg!!) Men leser her at dere legger på dere mye og har ellers også mye plager under disse kurene, og da kjenner jeg at jeg vil legge den tanken på hylla igjen...

Har alle slike bivirkn??

Hadde foressten stigning i temp på 0,6 for 13 dager siden, og den har fortsatt ikke gått ned, og det kan vel kanskje bety noe eller???

Håper på svar=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått opp 8kg på 2 pergokurer... så slutter på de for å gå ned igjen...

Skrevet

hei, de to først pergo kurene jeg gikk på så gikk jeg ikke opp noen men nå den tredje så har jeg gått opp 4 kilo.

Ellers så hadde jeg mye bivirkninger den første kuren som jeg tok om ettermiddagen. Den andre kuren tok jeg om kvelden og da hadde jeg ikke problemer med bivirkninger annet enn at humøret var litt i ulaget slik at jeg fort ble veldig irritert og sinna. Ble gravid men mistet tidlig.

Nå er jeg 5 uker på vei igjen etter min tredje pergo kur. Denne gangen hadde jeg minimalt med symptomer bortsett fra vektøkning.

Skrevet

Oi, så bra! Grattis! Er jo verdt det så lenge det fungerer! Er det større sjanse for å få tvillinger også på slike kurer??

Skrevet

Temp gikk foressten ned 0,6 igjen idag, så da er vel TR rett rundt hjørnet =(

Skrevet

Hei :) Er vel "nygammel" i gamet selv..hehe..

Jeg tok pergo sist jeg ble gravid (etter 2.5 år med prøving, i pausemnd etter pergo). Hadde ingen bivirkninger da utenom litt hetetokter på nettene. Nå prøver vi igjen, og jeg tar pergo nå også. Har ingen bivirkninger denne gangen heller :)

Lykke til!!!

Skrevet

Så da kan man være heldig å slippe unna bivirkn å, godt å høre at d er mulig iallefall.. Hva skal til for at man skal få begynne på pergo?

Skrevet

Hei! Jeg har brukt pergo denne syklusen (andre kuren), og eneste jeg har hatt av bivirkninger er litt hetetokter. Det hadde jeg på den forrige kuren også, og da ble jeg gravid, men mistet tidlig.

Tror du må ha vært prøver i 1 år uten resultat, og legen må ta endel prøver av deg og mannen. Jeg fikk pergo fordi jeg ikke har EL i hver syklus...

Krysser fingrene for alle prøvere denne pp XX

Skrevet

Vi har prøvd i 1 år og 7 mdn uten resultat, godt å høre det er flere uten bivirkn... Tempen har gått tilbake opp etter den sank for kun 1 dag, og idag våknet jeg med skikkelige smerter nederst i magen(blæra el livmora), klarte ikke å krype engang... Fikk sambo til å komme hjem så jeg fikk tatt en test(da jeg hadde slike smerter sist jeg var gravid, men var da 10 uker på vei-gutt 3,5 år nå=) Men den var NEGATIV, ikke noe tegn til tr heller? Smertene har gitt seg nå heldigvis, sto på et par timer og har lest her inne at det kan være skikkelig vondt når livmora strekker seg for å gjøre plass til barnet, men det burde vel vises på test, brukte QR og var ikke morgenurin, hadde tisset ca 2 timer før, kan d ha noe å si for res?? Noen med liknende erfaringer???

Skrevet

Vi tok vel egentlig skjeen litt i egen hånd og oppsøkte privat gyn på Volvat etter ca 1,5 år. Jeg fikk pergo fordi jeg har sykuser på nærmere 50 dager, for å få lit "fres i sakene" ;) . Vil absolutt anbefale deg å gå til privat gyn/klinikk; det er ikke så dyrt egentig, og ting går utrolig mye kjappere. Vi lot den offentlige utredningen gå sin gang parallellt, og innen vi fikk første innkaling til første time hos offentig gyn på sykehuset, var vi begge utredet og hadde time til prøverør (offentlig) ved hjelp av den private gyn.

Skrevet

Kommer helt an på hvilke hormoner har jeg funnet ut.

Pergo var ikke så ille, vel jeg la på meg, fikk hetetokter om natten mend et var greit nok bortsett fra at jeg ikke fikk EL av det.

Puregon ble jeg tørst av og gikk litt ned i vekt (fortreffelig bivirkning spør du meg)

Menogpur ble jeg deprimert av. Det var skikkelig ille synes jeg, fordid et er ikke noe fysisk man liksom kan peke på og si, se det gjør vondt men i stedet var det tankene som ble helt på trynet.

Samme skjedde da jeg tok belara micropille.

For meg var puregon absolutt det beste, faktisk slik at jeg nesten savner å gå på det :)

Skrevet

NEI - ikke alle reagerer på hormonkurer og ikke alle reagerer på samme måte. Dette er veldig individuelt og kan også være forskjelig fra preparat til preparat. Jeg har merket lite. Jeg er nå på prøverør og får gode doser med forskjellige hormoner. Har også hørt at bivirkningene kan variere fra runde til runde. Jeg vet om mange som ikke merker mye og jeg vet om andre som har "alle" bivirkninger.

Lykke til !!!

Skrevet

hei. har gått på 3 ulike pergokurer. har faktisk ikke merket noenting!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...