happy mama Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 Hmmmm, skrives det skjenk?? ;D Vel, vel.Merker om dagen at det kribler i fingrene, har så utrolig lyst å pusse opp en nydelig skjenk vi har arvet..Det er en del utskjeringer i den å den er lakket med noe.. Hvordan får man pusset opp en sånn uten å skade treverket for mye? Må det pusses ned, grunnes osv?? Har pusset opp masse, men har alldri turt å gjøre det med denne siden den er så pen..Men har lyst å oppgradere den litt. Det beste er kansje å la en proff gjøre det, men redd det er for dyrt.
zadine Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 hva skal du gjøre med den da? Pusse bort den gamle lakken og legge på en ny beis eller noe sånnt? Eller skal du male den? Lasur? Grunnen til at jeg spør er fordi hvis du skal male eller lakke den om igjen, så holder det vel å matte den slik at du får feste for den nye behandlingen. Hvor mye du kan pusse den kommer an på treet, men generelt tror jeg du kan pusse ganske mye. Men jeg ville tatt et bilde av den, og gått innom en profesjonell malerforretning og fortalt hva jeg ville gjort med den, og bedt dem om råd. På det viset får du ofte anbefalt det beste utstyret og den beste behandlingen.
happy mama Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2008 Hmm, det jeg tenker er å pusse den ned å lakke med den samme fargen som er på den allerede.. Ja, lurt dette med å ta bilde av den å vise den til noen som kan om den type oppussing Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå