*marekatta* Skrevet 19. januar 2008 #1 Del Skrevet 19. januar 2008 Hva skal jeg gjøre? Hun absolutt nekter å sette seg på potta. Har prøvd mange måneder. Setter jeg henne nedpå blir hun hysterisk. Burde vi ikke egynne prøve å tisse og bæsje på potte no? Kanskje ring på wc er bedre? Satser dere på å få de tørre i løpet av sommeren? Jeg føler lissom at marekattungen er laaangt fra moden. Kanskje neste sommer, når hun er 3 og etthalvt.......... Eller hvordan er det hos dere. Hun absolutt blånekter her altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. januar 2008 #2 Del Skrevet 20. januar 2008 Akkuratt det samme her! Helt hysterik, skal ikke sitte på potte, og ikke på do. Men jeg stresser ikke med det. Skal prøve i sommer, håper på bra vær så han kan gå masse uten bleie. I fjor var det jo ikke vær til å gå naken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 21. januar 2008 #3 Del Skrevet 21. januar 2008 Sto om potte tilvenning i et hefte fra helsestasjonen at det var på tide å prøve med potte no, men ville ikke barnet så skulle en bare vente noen uker/mnd for det var ikke noe som hastet... Du kan jo ta potta fram med jevne mellomrom og bare la henne "bli kjent" med den...Bruker en tvang så kommer det til å ta mye lengre tid.... Lukas fikk en bok å lese i han eller eg lot han sitte foran tv i stua for at han skulle skjønne at det ikke var noe skummelt med den....Og nå må eg nesten bruke tvang for å få han av potta. Du kan og prøve å sette på springen vist du prøver å sette henne på potta på badet...det gjorde mamma og pappa med ene broren min for da om det alltid en liten skvett...og de blir ofte kjempestolte når de ser at de har klart å tisse i den... Eg skal prøve med å få Lukas tørr iløpet av sommeren, men stresser ikke med det... Først må han skjønne at han skal gi beskjed når han må på potta... Lykke til med prøvinga. Og ikke fortvil vist det ikke går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 23. januar 2008 #4 Del Skrevet 23. januar 2008 Her har vi ikke potte, fordi jeg syns det er ekkelt Hehe. Så her har vi kjøpt do-ring, og høy barnekrakk på ikea (ikke sånn vanlig barnestr, men ca 30 cm høy) men han nekter å sitte på den... Han peker og legger den på plass selv, men når jeg tar av bleien, og skal hjelpe han på, begynner han å fekte med armer og bein... Jeg håper at vi skal klare å få han tørr i løpet av sommeren, men vi får se det ann... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå