Gå til innhold

Nonnings, er grapefrukt skummelt å spise når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sant nok. Grapefrukt kan vel virke blodfortynnende, mange medisiner som ikke skal tas samtidig som man spiser grapefrukt, så vet at det er en litt "skummel" frukt. Men det gjelder vel helst store mengder og hvis det er fare for blødninger kanskje. Grapefrukt er jo et kjerringråd for å bli gravid, nettopp fordi det hjelper på blodgjennimstrømningen.

Ja, nettopp, akkurat det jeg hadde hørt.

Spiser grapefruktene mine med god samvittighet da. :o)

Drakk sikkert 100 liter grapefruktjuice i de årene vi prøvde å bli gravid, så sitter vel fortsatt i kroppen min da. :o)

Annonse

Jeg fikk tips av min fødselslege å spise Grapefrukt for å dempe kvalmen. Har ekstrem svangerskapskvalme/hyperemisis. Grapefrukten får bukspyttkjertelen og gallen til å intensivere jobbingen, noe som visst virker positivt kvalmestillende.

Jeg ble også rådet til å spise grape-frukt/drikke grape-frukt juice av legen min, samt da jeg var innlagt på sykehuset grunnet hyperemisis, var ingen som sa det var farlig da. Skulle som nevnt virke på kvalmen..

Jeg har i allefall "levd" på grapefruktjuice denne graviditeten. Fått helt "dilla." Har aldri hørt noe som helst ang det dere snakker om her. Holder meg til rådene på matportalen. Og der står det ingenting om at man skal unngå grapefruktjuice. Jeg tror jeg koser meg videre. Og er det litt blodfortynnende så er det jo bare fint for egen del. Har åreknuter allerede, så litt lettere blodstrøm gjennom disse er sikkert ikke negativt ;-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...