Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 Er i slutten av uke 19 og har lagt på meg 9 kilo. Er ellers høy og slank, men nå kommer kiloene raskt. Spiser normalt. Hva med dere?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 Jeg er også i uke 19 og har lagt på meg ca en kilo. Men, det skal nevnes at jeg hadde liten matlyst de første ukene. Jeg vil tro at det kommer noen kilo, men har lett for å legge på meg, så jeg har vært ekstra forsiktig.
-sga- Skrevet 19. januar 2008 #3 Skrevet 19. januar 2008 Jeg har lagt på meg ca 4 kg. Har vært i fin form hele tiden og spist normal sunn mat. La på meg raskere når jeg fikk nr 1. Jeg fikk gutt for 1,5 år siden, venter jente nå.
barnesko Skrevet 19. januar 2008 #4 Skrevet 19. januar 2008 Jeg er i starten av uke 18 og har lagt på meg ca 2 kg, men nå regner jeg med det kun går en vei; opp over;0)
venternr3,26.juni08 Skrevet 20. januar 2008 #5 Skrevet 20. januar 2008 Jeg er i uke 18 tror jeg..... å har tatt av 6 kilo...... håpe d går likar snart no for bli vel feil om en ska ta av i hele svangerskape..... d kan enn gjør ætter på......
Babyendelig- får 2 tette=) Skrevet 20. januar 2008 #6 Skrevet 20. januar 2008 Er i uke 20, har lagt på meg 3 kilo. Har spist masse mat hele tiden, da appetitten er stor! Men har som regel prøvd å holde meg til sunn og næringsrik mat for babyen. Venter jente.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 20. januar 2008 #7 Skrevet 20. januar 2008 Er 18+4 og minus 3,5.... Plagdes med kvalme og oppkast i begynnelsen og etter at jeg ble kvitt det har jeg hatt omgangssjuka 2 ganger også. Sliter med matlysta fremdeles, men plager meg selv til å spise for det er ikke bra å gå slik. Har jo noen kilo å tære på, men.....
Mia Maria Skrevet 20. januar 2008 #8 Skrevet 20. januar 2008 Er 20+5 og har lagt på meg 5 kg... er kjempe fornøyd med det.Har lett for å legge på meg. La på meg 28kg med førstemann og 24 kg med tvillingene og disse kg kom på løpende bånd de gangene, og var skikelig slitsomme å få bort igjen.. Men tror forskjellen nå er at hverdagen har et annet aktivitets nivå. Med 3 aktive barn i alderen 7-9 som man skal følge med, og fulltidsstudent ute i praksis, sier det seg selv at noe latmannsliv på sofan blir det ikke. Selv om jeg veldig ofte lengter etter det;) Spiser normalt, frokost, lunsj, middag og kveldsmat. det er ikke mye småspising mellom måltidene heller da.. og det utgjør nok sikkert litt på kg å. Men ett lite tips, halver mengden med salt/krydder mot det dere bruker. Da minsker riskoen for ødem i kroppen. Snakker av erfaring...og det har hjulpet MYE:))
MiaTherese#HAR FØDT# Skrevet 20. januar 2008 #9 Skrevet 20. januar 2008 er i uke 19 nå idag og har til nå gått ned 3,5 kg også nå er jeg på vei opp igjen og har vel snart tatt igjen 3 kg av det jeg mistet, så nå får man håpe at det holder seg på et jevnt nivå og at man ikke fyker opp i været med unødvendig vekt. Spiser veldig variert og mye frukt og grønnsaker... :-)
Mamma til 1:)Snart to:) Skrevet 21. januar 2008 #10 Skrevet 21. januar 2008 Gikk ned 6kg de første 3mnd, men var konstant dårlig og kastet opp. Nå er jeg i uke 18 ca. Har lagt på meg 300gram til nå. Men jeg må jo ta igjen de 6kg jeg mistet i utgangspunktet. Med liten mage så passer de fleste klærene enda. Men det snur nok snart gitt hehe. trener to ganger i uken med aktiv svømming og prøver å gå en liten tur hverdag. det hjelper på formen.
Tredjemann på vei :D Skrevet 21. januar 2008 #11 Skrevet 21. januar 2008 Jeg er 20 uker + noen dager nå og har heldigvis foreløpig kun fått rund og fin mage og større pupper:-) Gidder ikke veie meg, for jeg ser at jeg ikke har lagt på meg noe ellers på kroppen. Slik var det sist også. Fikk bare mage og pupper, alt annet var uforandret. Kanskje rumpa har blitt litt større p.g.a all sittingen de første 4 mnd. Var i kjempedårlig form helt til jul, spiste lite og hvilte mye. Nå er appetitten på topp, pluss at babyen vokser fortere nå fremover, så det blir vel noen kilo ekstra ja! Det sunneste for kroppen er jo hvis man greier å spise sunt og bevege seg mye slik at det kun er fosteret, morkaka, fostervannet og puppene som utgjør de ekstra kiloene! Skjønner jo at de som sliter med overflødige kilo etter fødsel ikke ønsket seg akkurat det da, så dette er ikke kritikk:-)
<3 qleopatrice <3 Skrevet 21. januar 2008 #12 Skrevet 21. januar 2008 Heia jeg er 21 uker på vei og har lagt på meg 8-9 kg... Tror også jeg har lagt på meg så mye fordi jeg ikke har anledning til å være i aktivitet pga den he....*&% bekkenløsningen.. Men får heller gjøre en ekstra god jobb etter gradiviteten :)
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #13 Skrevet 21. januar 2008 Jeg er i uke 19. Veide 63 da jeg ble gravid, gikk ned et par kilo og er nå oppi 64kg. Buksene passer fremdeles, men bare de som er helt lave i livet. Mamma bukser er en befrielse he he. Øker jevnt og trutt ca 0,5 i uken de siste 3 ukene. Det er helt individuelt hvor mye en legger på seg, så så lenge du føler deg frisk og rask og ikke får for mye "løsfett" så er det nok helt normalt. Bare spis sunt og normale mengder, men det vet du vel Jeg er hekta på frukt, så det kan jo være det er derfor jeg ikke har hatt noe særlig vektøkning enda, men det er jo fruktsukker i det også... nei det er vel ikke noen fastit svar på hva som passer for alle.
nuffen Skrevet 21. januar 2008 #14 Skrevet 21. januar 2008 Jeg er i uke 20, snart 21. Var hos jordmor i dag og har gått opp et sted mellom 3,5 og 4 kg. Ganske fornøyd med det, siden jeg vet at mamma gikk opp 30 kg da hun gikk med meg. Spiser normalt og drikker mye vann. Heldigvis frister det ikke med sjokolade og brus lenger, i hvertfall ikke så ofte:)
Andrebolleiovnen Skrevet 21. januar 2008 #15 Skrevet 21. januar 2008 Jeg er 20+2 og holder vekta slik den var før graviditeten. (Ganske bra iforhold til hvor mye jeg har spydd...men har økt matinntaket med flere måltider hver dag, så har sikkert bygd opp forbrennelsen) Men det er vell bare en vei nå...oppover:) Keiko here I come:) lol
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #16 Skrevet 21. januar 2008 Jeg er nå 22 uker og veier 1 kg mindre enn når jeg ble gravid. Gikk mye ned i vekt den første tiden, men nå er det på vei opp igjen i full fart. Jeg kan ikke skjønne at vekten er lik som for 22 uker siden, det ser ikke slik ut. Føler jeg har lagt på meg ganske mye over det meste, og måtte kjøpe inn masse mamma klær i helgen. Det eneste måten jeg merker at vekten gikk ned er at ringen sitter løsere. Må passe meg så vekta ikke går for fort opp, for når matlysten først kom tilbake, kom den skikkelig tilbake også... Ikke lett dette med vekt, skulle aldri vært funnet opp badevekter. Var bekymret når kg gikk for fort nedover, og nå bekymrer jeg meg for at kg skal gå for fort oppover
smuppemor Skrevet 22. januar 2008 #17 Skrevet 22. januar 2008 Er 21 uker og har gått opp litt under 3 kilo. Fornøyd med d med tanke på at jeg har bekkenløsning, er sykmeldt, og må vær ganske i ro. Savner kjempemasse å gå lange turer, men får ta d igjen når tassen har komt ut:)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #18 Skrevet 22. januar 2008 Er 20 uker i dag og er fortsatt minus 2 kg fra startvekt ved begynnelsen av graviditeten.. Var mye plaget med kvalme i uke 6-10, og etter det har ikke matlysten vært på topp.. Men så skal det sies at jeg har en del å ta av fra før så jeg er bare sjeleglad for at jeg ikke har gått så mye opp i vekt.. Har ikke "råd" til å gå opp 30 kg på min lille (dog for store) kropp.. Men nå begynner vel vektoppgangen, men håper å holde det på et minimum ved å spise relativt sunt! Har heldigvis ikke lyst på snop lengre og spiser mindre porsjoner enn før så det lover bra enn så lenge,,
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #19 Skrevet 22. januar 2008 jeg er i uke 17+5. Veide 40 kg før jeg blei gravid.. nå veier eg 47 kg. så har lagt brapå meg.. denne gangen ser det litt mer normalt ut:-) Takk gud får det
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 23. januar 2008 #20 Skrevet 23. januar 2008 Jeg har 1- 0,5 kg igjen til startvekta og er straks i uke 20. Jeg er slank i utgangspunktet og gikk ned ca 3 kg de første ukene. Godt å se at jeg ikke er den eneste som ikke går opp i vekt. Jeg har fått litt mage, ikke så veldig stor, og større bryst. Håper ikke kiloene kommer på en gang, men at det går sakte oppover. Vet ikke hva jeg venter..
Icedancer Skrevet 23. januar 2008 #21 Skrevet 23. januar 2008 Er i uke 21. Litt usikker, men tror det er mellom 2 og 3 kilo. Tok ikke av noe til å begyne med heller, så har ikke hat noe som måtte "tas igjen"
Minni1978 Skrevet 23. januar 2008 #22 Skrevet 23. januar 2008 I slutten av uke 21 og har lagt på meg 3,5 kg. Merker at jeg begynner å hovne opp i bena nå, så tipper kiloene kommer fort.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #23 Skrevet 26. januar 2008 jeg er 21 uker og har lagt på meg 5 kg. Legen sa det var veldig bra... har spist masse, dilla på sjokolade, men prøver ellers å spise sunt. er redd for å bli diger, så 5 kg når jeg er halvveis kan vel ikke være så ille...
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #24 Skrevet 8. februar 2008 er i uke 21 ca og lagt på meg 3 kg. men magen er blitt stor og fin da;)
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #25 Skrevet 8. februar 2008 Jeg går i 21.uke og har lagt på meg et sted mellom 5 og 7 kg. Litt usikker for jeg vet ikke nøyaktig hva jeg veide før jeg ble gravid. Matlysten er litt opp og ned. Fortsatt noe kvalm, særlig hvis jeg står opp for tidlig om morgenen. Spiser/drikker MASSE frukt og drikker minst 1,5 l Farris hver dag. Samboeren min synes jeg bruker mye penger på Farris, men etter å ha sett på Luksusfellen på TV3 her om dagen endret han mening =) Der var det et par som drakk Pepsi Max for.. Var det 18000 kr i året? Det gikk ihvertfall ca 6 liter Pepsi Max der hver dag. Så nå får jeg lov til å drikke all den Farris'en jeg vil hver dag =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå