Mayken Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 Jeg som maser igjen. Har så lite peiling på sånt, da vi har vært så heldig å ikke ha behov for å bruke det før. Men nå er snuppa mi skikkelig syk:( Var på legevakten for andre gang denne uken og nå har hun luftveisinfeksjon og ørebetennelse på begge ørene. Da vi kom hjem hadde hun 39,7 i temp, gav henne en paracet og nå når jeg la henne var tempen på 38.6. Synes det fortsatt er litt høyt, sjangsen er vel stor for at den kan stige i løpet av natten? Uff... synes dette er så ekkelt. Liker ikke å være så usikker.
ml86 og lille prinsen ;) Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 Den går som regel ned 1-2 grader, det sa de ihvertfall når jeg var på barneklinikken med småtten. Han hadde mellom 40 og 41 i flere dager, når han fikk paracet gikk temperaturen litt, men ikke mye ned. Men det er jo smertestillende og, så barna har det litt bedre. Temperaturen stiger ofte litt om natten, men bare ha paracet og en fuktet klut lett tilgjengelig, så går det nok bra skal du se! Ikke kjekt når disse små er syk... Lykke til og god bedring til jenta :-)
Honningmelon Skrevet 19. januar 2008 #3 Skrevet 19. januar 2008 Jeg fikk høre fra legevakta at så lenge tempen synker med en halv grad, så er det ok. Og 38,6 er uansett ikke høyt for et lite barn. Bare ta tempen om en stund. Paracet virker dessuten ikke så godt når feberen er på tur opp.
Mayken Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. januar 2008 Takk skal du ha:) Hun har aldri hatt så høy feber før. Har hatt 2 netter uten søvn nå så jeg håper på en litt roligere natt for oss begge to.
Gjest rufusa Skrevet 19. januar 2008 #5 Skrevet 19. januar 2008 Amerikansk forskning har bevist at Paracet har lite for seg - like greit med vann og svamp på pannen.....
Gjest Skrevet 19. januar 2008 #6 Skrevet 19. januar 2008 Alt fra 0,5 til 2 grader sier legevakten her i byen:) (samme by!) Dersom du føler på at hun er alt for varm til tross for paraceten, legg kald klut på leggene hennes:) Dersom hu passerer 40,5 og paraceten ikke reduserer så er det kald dusj eller en tur ut (faktisk) som anbefales. Og fremdeles kalde omslag på leggene når man er inne/tørr igjen:) God bedring til lille nydelige snuppa.
Mayken Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. januar 2008 Har troa på paracet jeg da. har brukt det de andre kveldene denne uka, da har hun også hatt feber når hun har lagt seg. Gitt henne paracet og hun har blitt feberfri. men hun har aldri vært så nærme 40 før da.
Gjest Skrevet 19. januar 2008 #8 Skrevet 19. januar 2008 frå håpe det... Vi har driti i rutiner og alt vi når hun har vært skikkelig dårlig og latt henne dele seng med oss og sånt, Og servert suppe faktisk. (kyllingsuppa fra Mirawa har perfekt blanding av næringsinnhold for små syke tasser!) Synes så synd på henne, og deg. Krysser fingre og tær for en bedre natt i natt..
Mayken Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 19. januar 2008 Takk for det:) Er ikke lett å krysse alt, men setter pris på at du forsøker. Vi bryr oss ikke mye om rutiner når snuppa er syk, da styrer hun det som hun føler for. Trenger hun kos, får hun kos o.s.v. Nå for tiden går det i saft og frukt, alt for å få i henne væske. Hun pleier jo å havne inne hos oss i løpet av natten vanligvis, og det er intet untak nå. Men hun er ikke så interessert i puppen som vanlig da, og når hun får den så koser hun seg for så å plutselig bite, så tror jeg skal benytte anledningen til å slutte helt nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå