Gå til innhold

Noen her som jobber som hudpleier-spa? Lurer på noe angående jobben..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, takk for at du tok deg tid=)

Jeg er utdannet frisør, men kan ikke jobbe som det lengre pga min skulder. En skulder som jeg må ta hensyn til resten av livet.

Så nå er jeg på jakt etter en ny utdanning/jobb.

Er hudpleier og spa et tungt yrke for skuldre og nakke?

Ikke direkte tungt i kg tyngde, men er det mange ensidige arbeidsstillinger? Sånn som frisør så står man jo med fhøner og saks i været hele dagen, noe som min skulder ikke klarer.

Fortsetter under...

Skrevet

hei jobber i frisør salong men vi har også hudpleie.flere av hudpleieren plages med skuldre og nakke enn frisører hos oss faktisk.vet at negel støping er veldig slitesomt til nakke/skuldre.du kan evt få jobb hos noen som ikke driver med det.men trur nok kansje det vil bli tungt til din allerede plaget skulder..vedlig mye arbeide med bøyd rygg å ekle stilinger.du sitter jo storsett bøyd over ett mennesek som ligger på en benk..

Skrevet

Utdannet hudpleier .. Jobber ikke med det.. Men hvis du har problemer med skuldrene ville jeg ikke anbefale det.. det er mye problemer med skuldrene i det yrket..

Skrevet

Ja, regnet egentlig med det=( Men måtte bare høre alikevel.

Søren å...Hva svarten skal det bli av meg da da trooooo?=(

Takk for informasjon

Skrevet

si det..ei vennine av meg skal i gang med omskolering pga samme problem å eneste hun fant ut hun kunne jobbe med var parkeringsvakt,trist det å:)..

Annonse

Skrevet

Det er jo veldig lite jobbalternativer ved og jobbe som makeupartist...

Også hudpleier egentlig.. renner ikke akkurat over av jobbannonser som inbefatter det... Jeg ville av erfaring ikke anbefale makeupartist..

Skrevet

Her hvor jeg bor er det IKKE behov for makeupartist i det hele tatt.

Parkeringsvakt, HAHAHA den var god! Nei, det passer nok ikke meg, er det noen mennesker jeg hater så er det de hehehehe.

Alle de yrkene jeg har lyst til kan jeg ikke gjøre, enten pga sjansene for å få seg jobb eller pga av at det er laaaang utdanning.

Dette er noen av yrkene som jeg har "studert" og funnet ut av at jeg har veldig lyst, men kan ikke.

-Dyrelege (kun 1 skole, laaangt unna, kan ikke pga barna)

-Dyrepleier (samme som dyrelege problemet)

-Fotograf (jobbmulighet for det er veldig lav i denne byen, og utdanning for lang til at jeg har råd, lærlingeplass---liten lønn)

- Hudpleier- Fikk svaret..skulder og nakke plager

- Senter for omplassering av dyr (lønn, meget lav og ikke vet hva man får heller)

En hel haug med flere å...

Skrevet

Fotograf utdanning behøver ikke være så dyr.., der går det mest på egne ferdigheter før man starter.. Enten så kan man ta bilder ( ser hva man vil med et bilde) eller ikke.. Fotokurs/skole med avsluttende eksamen kan man faktisk ta over nett også.. alt fra 2000.- til 20.000 i pris på de forskjellige skolene.. ( hilsen hobbyfotograf) ;o

Hva med sekretær. økonomi, butikkarbeid?!?!

Skrevet

I første omgang så vil jeg prøve å lete etter en jobb jeg liker, noe jeg vil.

Så desverre så faller ikke butikkarbeid i den kategorien. Å det er begrenset med hvilke butikker jeg kan jobbe i, siden det er mye jobbing å sette div varer på sin plass i hylla, noe som ikke er bra for skuldra i det lange løp. Økonomi, er absolut IKKE min side, jeg er DÅRLIG i økonomi. Det er kanskje det absoult det siste jeg kan bli.

Kontorjobb...som du nevnte sekretæt er heller ikke noe alternativ, hvertfall i følge de jeg kjenner som jobber i det yrket, legen min og min fysioterapaut.

For å bli en skikkelig fotograf så må man nesten gå i lære, siden det er i praksis man lærer mest. Jeg har snakket med NFF (norsk fotograf forbunn) og med de som har med utdanning å gjøre. Har også snakket med en fotograf. Alle sier det samme. Jeg snakker da om portretfotograf..brudebilder etc.

Så det yrket er skrinlagt, så nå har jeg det som hobby.

Men det er bare å slenge forslag til meg! Vet jeg høres pesimistisk og negativ ut, men det er nå bare sånn. Sånn er det bare..

Skrevet

Skjønner hva du mener ang. fototgrafering.. Sef er en lang utdannelse det beste.. Men når det kommer til slikt tror jeg at enten så kan man det eller ikke.. Går jo mer under kunstyrket spør du meg.. jeg er ikke utdannet.. Men har allikevel muligheten til og tjene noen tusen på det hvis jeg vil... da har jeg heller ikke tatt kurs.. det går da på bryllup, dåp og portrett fotografering.. utdannelse kan du jo ta kveldstid mens du utvikler deg.. Så ikke helt enig med deg der..

Og gå i lære betyr ikke nødvendigvis sitte på en skolebenk.. Men lære seg det tekniske må man jo..

Skrevet

Jeg sier bare det jeg har blitt fortalt. Men jeg skal i møte med nav om ikke lenge, får snakke med dem om dette. Hva de tror og mener.

Det er bare 2 portrett fotografer i denne byen, så det er vel plass en til vil jeg tro! =)

Skrevet

Ps. Det jeg mener med dyrt er egentlig hvor langt tid utdanningen tar før jeg er ferdig. Jeg går jo da på yrkesrettetatføring, noe som er 66% av dagens lønn. Å den er ikke noe å skryte av. Så det går ikke i det lange løp=( Men de dekker jo kurs å sånt da. Men det er bare hvis jeg kan legge det skikkelig frem at det er noe jeg kan bli med tanke på skuldra og at jeg kommer meg ut i jobb etterpå. Dermed så ser de på jobbmulighet etter utdannind. Å da kan jeg ikke utdanne meg til noe som jeg kanskje ikke får jobb som eller at jeg skal bli værre i skuldra..

Annonse

Skrevet

Jeg vet at Nav har vanskelig for og godkjenne fotograf.. jeg vet ikke hvorfor.. men har hørt om mange som har fått nei ved det.. =/

Skrevet

Jepp....kan tenke meg det ja du! Forundrer meg ikke i det hele tatt!!

Men nå må jeg gå å ta meg av han lille her.

Takk for en hyggelig prat!

Kommer du på noe, så send meg en pm=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...