Gå til innhold

Noen som vet hvor mange kilo vi kan bære???


sonnenschein

Anbefalte innlegg

Har innimellom tunge løft på jobben...Noen som vet hvor mange kilo man max får bære i svangerskapet. Innbiller meg at det er 5 kg...?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed i forrige svangerskap at jeg ikke skulle løfte over 5 kg fordi jeg hadde hatt en blødning, men har ikke hørt noe om antall kg dersom alt er bra. Nå løfter jeg jo stadig vekk på min 2 åring, og han veier over 10 kg og tror det går veldig greit. Jeg har et vennepar som trenger flyttehjelp neste uke, og kommer nok ikke til å ta de tyngste løftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løftet tungt helt frem til fødsel forrige gang uten problemer. Men vet at det fort kan gå galt, derfor bør man ikke overanstrenge seg. Men tror ikke det er satt noen spesiell grense. Regne med det vil variere fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm... får prøve å finne en mellomting. Prøver å unngå løft på jobben, løfter nemlig mennesker....(er sykepleier).

Men sønnen min kan jeg ikke si nei til når han strekker opp henda....;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok ikke en fasit på hvor mange kilo en ikke bør løfte-kommer nok litt an på vår egen kroppsvekt og bygning. og hva vi er vant med å løfte. det samme gjelder trening. En skal derimot ikke anstrenge kroppen mer enn vanlig, og kjenne etter når kroppen er sliten og om løfte ditt er for tungt. en bør ivertfall løfte riktig, og ha det du løfter inntil kroppen din og ikke langt ifra..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...