Gå til innhold

Gleder oss masse til vi skal få en liten til,men...


mamma tiL 1stor+2små

Anbefalte innlegg

nå begynner tankene å gå,som dem gjorde da jeg gikk med gullgutten. Babyen får kun en mormor,ingen andre besteforeldre,noe jeg synes er veldig vondt og sårt. Begge foreldrene til samboer døde da han var ganske ung,moren da han var 12 av kreft og faren da han var 17 pga hjerte. Min far døde for noen år siden av hjertesvikt,så da er det bare min mor igjen.

 

Kanskje jeg tenker ekstra på dette,siden jeg ikke har hatt besteforeldre selv,har hatt en stemormor,men som også hele tiden har vist,at hun kun er stemormor og ikke min ekte mormor.

 

Er jeg rar som tenker på dette,i en så gledelig stund som det er å gå graivd?

 

Tenker jo av og til på det også,når det gjelder gullgutten at jeg skulle ønske at han hadde flere besteforeldre. Besteforeldre er jo en resurs for barna,de tar seg av dem på en helt annen måte enn andre gjør. Har jo annen familie,men jeg tror ikke at det kan erstatte besteforeldre uansett.

 

vel jeg ville bare lufte tanke mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Besteforeldre kan være en ressurs, men jeg tror ikke man skal overdrive betydningen av å ha besteforeldre heller.

 

Noen har besteforeldre som ikke er superbesteforeldre, som min venninnes barn. Der deltar ikke besteforeldrene i særlig grad i barnas liv, og det betyr heller ikke så mye i det daglige. Hadde vært kos om de var mer engasjerte sier min venninne, men det er de altså ikke - og so what? Hverdagene er travle med mange ulike aktiviteter, de tenker i det daglige ikke over at besteforeldrene ikke deltar noe særlig. Det er til syvende og sist familien DIN som er det viktige.

 

Det eneste måtte være for de som er helt unge mødre, der vil kanskje det å ha besteforeldre være mer en "nødvendighet". I mitt tilfelle var besteforeldrene viktige i og med at jeg fikk min første da jeg var 18, og jeg hadde mer "bruk" for dem til barnevakt, bidrag til barneutstyr etc.

 

Nå får jo barna dine en bestemor, og det er jo kjempeflott - og holder i massevis :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stockholms tjej

jeg skjønner godt at du tenker på det,besteforeldrer er ju fantastiskt bra for barna=) men jeg tror ikke det blir så vanskligt for dem, for de vet ju ikke noe annet....du får bara ha bilder og fortella hur fantastiske deres besteforeldrer var=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...