Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 Får man selv velge dette? Var på UL uke 7, men det var ikke liv i den lille spiren. Har foreløpig ikke fått blødninger av meg selv. Derfor lurer jeg på om jeg får selv velge hva jeg selv ønsker? Eller er det vanlig rutine at det først prøves med medikamentell abort først?
har4barn Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 Jeg fikk velge, og valgte da kirurgisk. Dette fordi det ofte ikke er alt kommer ut med medisinsk (særlig hvis det er MA), så noen ganger må man ta kirurgisk etterpå. Hadde utskrapning i fjor også, og jeg reagerteingenting fysisk på dette. Valgte da å bli "ferdig med det" så fort som mulig, i stedet for å ha vondt og blø i verste fall i dagesvis. De sier at medisinsk er det beste for kroppen, så her må man vurdere det. Hos meg virker det som om denne "mekanismen" med å "støte ut" fosteret selv ikke fungerer helt. Gikk med en død baby i 4 uker i fjor fra uke 14 -28, og nå sist med en uutviklet baby til uke 8. Derfor anbefalte de faktisk kirurgisk pga at da var vi sikker på at alt kom ut. Trist at du mistet. Håper alt går bra med deg. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #3 Skrevet 19. januar 2008 Til meg sa de bare at jeg måtte ha utskrapning neste dag... Men det kan jo være fordi jeg hadde MA i uke 8, men ikke oppdaget før uke 11. Jeg er gla for at jeg fikk utskrapning... jeg synes det var så tungt at det var greit å bli fort ferdig med det.
har4barn Skrevet 19. januar 2008 #4 Skrevet 19. januar 2008 Mente selvfølgelig "gikk med en død baby fra uke 14-18".
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #5 Skrevet 19. januar 2008 Jeg fikk valget tror jeg... men de presset veldig på at det var best på naturlig vis. Dette var et smertehelvete som endte opp med utskrapning likevel. Velg utskrapning om du kan!!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #6 Skrevet 20. januar 2008 Tusen takk for svar! Ja jeg vil ha utskrapning, så jeg håper jeg får velge. Har hørt om så mange som går gjennom enorme smerter og rier til ingen nytter, for deretter å måtte ta utskrapning likevel. Huff, håper virkelig at jeg får utskrapning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå