Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #1 Del Skrevet 19. januar 2008 Jeg har en fødsel bak meg, dvs. det hele endte med hastesnitt. Den gang vurderte jeg ikke planlagt keisersnitt. Fødselen ble igangsatt, og det hele var en utrolig traumatisk opplevelse. Hormonene fungerte ikke - det tok 3 døgn fra igangsetting til ungen ble tatt med hastesnitt. Det hele var veldig smertefullt, både fysisk og psykisk. Da det endelig ble keisersnitt, var jeg overlykkelig over at det hele var over. Og alt omkring keisersnittet var gikk utrolig greit. Jeg har nok rett og slett utviklet fødselsangst. Nå er jeg forhåpentligvis snart gravid med nr. 2, men jeg kjenner alt panikk hvis jeg ikke får innvilget planlagt keisersnitt. Det virker ikke som kroppen min er skapt til å føde. Til tross for kraftige rier i over et døgn og drypp på maks, åpnet jeg meg ikke mer enn 4 cm. Først da ungen var totalt utmattet, ble det keisersnitt. Jeg hadde vært utslitt i et par døgn... Dette orker jeg ikke igjen. Hvor mye skal til for å få innvilget keisersnitt? Det virker her som det er ulik praksis fra sykehus til sykehus. Er det bare å stå på sitt og kreve??? Hva slags erfaringer har dere? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136586160-hvordan-g%C3%A5-fram-for-%C3%A5-f%C3%A5-innvilget-keisersnitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå