Tryllefløyten Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 Etter at jeg har vært igjennom lap og det ikke er funnet noe galt, er legen i gang med søknad til prøverør. Er det noen av dere som har erfaring på dette og kan svare meg på følgende: Hvor lang ventetid har dere erfart? Hvordan fungerer hormonkuren, og evt. bivirkninger? Har noen erfaring med statlig kontra privat når det gjelder prøverør? Har dere andre erfaringer å dele og nyttige ting å vite så kom med innspill. Takknemlig for tilbakemelding!!
74skytte Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 Jeg holder på med ivf (prøverør) nå. Hadde første forsøk før jul, men det endte desverre negativt. Men ikke mist motet, det er mange det klaffer for ved første forsøk også. Søknaden vår ble sendt i mai, men pga sommeren fikk vi ikke svar før i begynnelsen av aug. Vi var til samtale i sept, og kunne begynne ved første mens. Men siden jeg ikke har mens av meg selv, ble det satt igang i slutten av okt. Startet da også opp med medisiner, og hadde uttak og innsetting 5 og 7 des. Ting tar tid, men på Riksen er det ikke noe særlig ventetid nå. Sprayen jeg gikk på for å nedregulere min egen syklus, fikk jeg litt hodepine av, og var litt trøtt, men ellers ingen bivirkninger. Så setter man sprøyter (på seg selv), men det gikk veldig greit. Hadde bare litt hetetokter til tider. Så alt i alt synetes jeg det gikk veldig greit. Noen synes at uttaket kan gjøre vondt, men jeg synes det ikke var så ille. Fikk mye smertestillende intravenøst. Vet ikke helt hva du ønsker å vite, men bare spør, ellers er det mange hyggelige jenter inne på "assistert befruktning" siden.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Hei! Jeg var til Lap i feb og de fant ikke noe galt.Var til kontroll uken etter og da fikk vi henvisning til blodprøver vi måtte ta før gyn kunne sende søknad om IVF. Fikk svar etter bare noen uker og fikk starte først inseminasjonsforsøk i april (AIH). Dette blir tilbudt til de som er uforklarligebarnløse der de ikke har funnet noe "galt".Du går 3 dager på pergo-tabletter og 3-5 dager på sprøyter + EL spøyte.D u tar et par UL for å sjekke folkiklene underveis. En veldig enkel prosess. Dette forsøket endte negativt og vi valgte å ikke prøve dette flere ganger(du får tilbud om 4 forsøk). Over sommeren tok vi en pause og så jeg ringte ikke inn igjen før i september.Fikk da beskjed om at vi kunne starte første IVF forsøk etter neste mens. Startet på spray 26.okt, så det gikk jo relativt kjapt. Ville ikke brukt myyyyyye mer penger på å gå privat,det er ikke så forferdelig lang ventetid.Før var det snakk om et par år,men nå er det bare noen få mnd. Bare å spørre om du lurer på noe! Ble forresten gravid på første IVF og er i slutten av uke 11 nå:-) Masse lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå