Gå til innhold

Sex i dagene før EL, ikke under?


Lotta med novembergutt

Anbefalte innlegg

Hei dere!

 

Er det noen av dere nygravide som kun hadde sex dagene før EL, ikke under EL?

Vet dere isåfall hvor mange dager før EL dette var?

 

Tenker på dette med at spermiene kan leve så og så mange dager i skjeden, og om det faktisk er mulig å feks ha sex på dag 7-12 og likevel bli gravid ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:-)

 

Leste nettopp et sted at under helt optimale forhold kunne sædcellene leve i 6 døgn inne i kvinnen, men det mest realistiske er 1-3 døgn. Jeg har ofte positive eggløsningstester i flere dager på rad derfor går det litt i ball, men denne mnd tempet jeg i tillegg for første gang..så da ut som jeg hadde el på lør-søn for 2 uker siden pga stor temperaturstigning..tempen dalte skikkelig igjen dagen etterpå, derfor ble eggløsningen trekt tilbake, og kroppen prøvde igjen noen dager senere, dette kunne jeg ikke vite pga at fertility software setter ikke eggløsning før en har hatt så og så mange høye temperaturer etter hverandre..

 

Litt forvirrende dette, men er som sagt ikke så veldig inne i det selv. Men til saken: Det er jo størst sjanse for å bli gravid i forkant av el pga at egget lever bare ca et døgn når det først er sluppet. Vi hadde sex siste gang søndag, og eggløsningen min var tirsdag ifølge eggløsningsprogrammet, så jeg trodde vi hadde bommet fullstendig..men neida, nå ser det ut som det er spire på gang her, testet positivt i går, fire dager før IKM. Testet positivt i dag også, litt sterkere:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang jeg ble gravid hadde vi sex 2X på en mnd, den siste ca 1 uke før EL. Så jeg er et levende bevis på at det er mulig. Og denne gangen hadde vi sex annenhver dag frem til EL- testen slo ut+ den dagen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...