Gå til innhold

Når begynne med hodepute?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?

Skrevet

er vel ikke anbefalt før barnet blir 1 år pga nakkemusklene...har jeg hørt da..

Skrevet

Takk for svar :) Jeg syns jenta mi begynner å bli litt flat bak i hodet....pute vil vel være med å forhindre det?

Skrevet

Storesøster fikk ikke pute i senga før hun var godt 2 1/2 år. Men hun kunne sikkert fått tidligere. Kommer til å gi minimann pute tidligere vertfall.

Skrevet

vi ble anbefalt pute fra fødselen av på sykehuset. dette var for å unngå flatt bakhode :)

Skrevet

har lurt litt på dette jeg og...

har kjøpt en slik babypute på princess som passer til sengesettene som er 80x100(huker ikke putetrekk str.), men har til nå ikke brukt den...

Skrevet

Vi begynte med hodepute når Felix var 2 mnd ca...

Fikk dette som råd av både sykehus og HS pga han snorket så mye, + at han har skjevt hode, hvor pute da hjelper på å endre på dette...:-)

Skrevet

Mine har ikke begynnt med pute enda.. har prøvd til størsta men hun ligger ikke på den hun legger seg nedenfor eller på sidene.. så har tatt den bort..

Skrevet

jenta mi bruker ikke pute, men hun pleier å ligge oppå dyna si å sove. Men en annen dyne over seg selvfølgelig :) Da ligger hun mykt og jeg trenger ikke bekymre meg for at hun skal få flatt bakhode.

En annen grunn til at man ikke pleier å bruke pute til de minste er at de har forholdsvist stort hode i forhold til kroppen og at de derfor ikke trenger pute.

Det kan for noen bli ubehagelig med pute da det blir vanskeligere for dem å puste lett. men det er veldig forskjellig fra baby til baby.

Skrevet

Har hørt tips om å vente til de vil ha det selv jeg. Får se hva vi kommer til å gjøre.

Skrevet

Nå skal man ikke plassere babyen med hodet på puten sånn at det BARE er hodet som er på puta da.

Babyen skal legges på puten sånn at puta er fra brystben-partiet og oppover:-)

Til deg som sa at babyene kunne ha vanskeligheter for å puste altså.

Skrevet

snuppa mi ligger på saueskinn i senga..så hodet lager på en måte en grop så hun får ikke flat hode(tror jeg)men skal nok begynne med pute om ikke lenge..kanskje hun blir mindre skjev av det? ligger mest mot høyre med hodet

Skrevet

Jenta mi ligger også på lammeskinn. Ser det blir grop der hodet er, men likevel syns jeg at jer ser antydning til flatt bakhode.... Kjøpte pute i går, så prøver jeg den og ser hvordan det går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...