Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 Ella fyller 1 år om 1 uke, tenkte å ha sjokoladekake, gele, rullekake og boller.. blir med familien, venner og barn som kommer i bursdagen, men vil jo ha kaker som er litt morsomme da, og ikke bare firkanta om du skjønner.. kan noen komme med tips eller link? fint å kunne se bilder...
TheDharma Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 Jeg vet om en som er morsomt god, teller det?
Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2008 hehe, morsomt god faktisk =P men bare å si hva slags kake det er =) mulig jeg får det inn på kakeskjemaet mitt
FrøkenSprøken Skrevet 19. januar 2008 #4 Skrevet 19. januar 2008 Har du hørt om svømmebassengake? Lag sjokoladekake, skjær hull i den formen du vil ha på bassenget. Fyll bunnen og kantene på bassenget med marsipanlokk, og fyll blå eller grønn gele i bassenget. Sleng oppi noen krokodiller og seigmenn med badering på. La noen seigmenn sole seg på kanten, med drinkparaplyer og masse godiss:) Kjempegøy!
Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. januar 2008 oj, den har jeg aldri hørt om før, hørtes kjempe morsom ut, er ikke noen mesterkokk på kjøkkenet så får heller få hjelp av mamma, men den skal jeg ha friskt i tankene =) takk studentmamma =)
Monajenten Skrevet 19. januar 2008 #6 Skrevet 19. januar 2008 Gutten vår ble ett år på mandag, og jeg laget bassengkake til bursdagen hans. Den var knallstilig;-)
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 19. januar 2008 #7 Skrevet 19. januar 2008 Lag rullekaken til en kålorm. Kjøp lakrissnører til følehorn, knyt en knute i "enden" av følehornet. Kan også brukes til hår dersom du vil ha litt av det Mokkabønner til føtter og pynt et koselig ansikt. Skjær kaken i biter og legg den som om den bukter seg (mer som en slange, men det gjør ikke no ) Kan evnt pynte med noen flekker (nonstop)
Fire småtroll Skrevet 19. januar 2008 #8 Skrevet 19. januar 2008 Jeg skal servere dinosaurkake i 4-års bursdagen til sønnen min i dag! Kanskje ikke så veldig jentete, men jeg fant oppskriften på bursdagsekspressen.no De har masse temabursdager, og på hvert tema er det forslag til en kake som passer temaet, prinsesseslott, marihønekake, hestekake osv...
noLadyjustME Skrevet 19. januar 2008 #9 Skrevet 19. januar 2008 ÅÅå,dette tar meg tilbake noen år,hehe... Husker at moren min lagde kake som ligna på en bamse, en ganske så stor en.. Langpanne-sjokolade kake, som hun skjærte opp å la på et laang selvlaget brett. f.eks. en stor runding til mage, en litt mindre til hode, og to utstikkere til armer..pynta med masse nonstop og diverse, kjempe stilig, og tydeligvis noe jeg enda husker:-))
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 19. januar 2008 #10 Skrevet 19. januar 2008 jeg fikk bollemann på bursdagen min en gang, en dame på jobben syntes jeg lignet sånn på datteren hennes... hehe hun lagde en stor bolledeig, sikket dobbel. lagde dette til en mann på stekebrettet med hode, kropp, armer og ben (min hadde tiss også, men unødvendig i barnebursdag... hehe) da den var ferdig stekt og avkjølt pyntet hun hele mannen med melis og MASSE godteri, lakris til hår, melkerulll til øyne, nonstop til munn og hele kroppen var full av alt mulig til klær ) til bursdagen til datteren min kjøpte jeg en blomstkakeform og konditorfarge på cacas.no. den ble veldig fin ) har god oppskrift på kake som passer i formen, så du får sende en pm hvis du går for det alternativet )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå