maria isabell Skrevet 24. januar 2008 #26 Skrevet 24. januar 2008 tenker mye på deg...håper inderlig du blir lagt inn..dette er så urettferdig...viss du orker og får med deg pc i senga på sykehuset må du bare sende meg en pm:) når en er på sykehus kan en bli kokko,godt å ha noen å prate med da:)
duracellmamma Skrevet 24. januar 2008 #28 Skrevet 24. januar 2008 hei jenter var hos en ultralydspesialist i dag. Alt er i superorden med barna, det er toeggede og hver sin sekk, utrolig nok har begge fostersekkene gått hull på. Legen hadde aldri opplevd det tidligere hos en pasient. De kan leve uten fostervann, men det er mange problemer som kommer til å oppstå når de da kommer ut. Han sa at fram til uke 23 så kunne jeg være hjemme og etter det måtte jeg bli innlagt. Spurte om lungemodningsprøyte, men i mitt tilfelle sa han at det ikke kom til å hjelpe... Hvis det lille vannet som er igjen blir igjen, og de holder ut en stund kan det gå bra... Må heller ikke få noen infeksjon heller for da er det "over".
Trultemora er presseklar!! Skrevet 24. januar 2008 #29 Skrevet 24. januar 2008 Hvilken UL-spesialist var det du var hos på Ullevål??
duracellmamma Skrevet 24. januar 2008 #30 Skrevet 24. januar 2008 husker ikke hva han het, var rundt 64 år, mann, utrolig snill og bra lege...
Trultemora er presseklar!! Skrevet 24. januar 2008 #31 Skrevet 24. januar 2008 Da var du sikkert til Håkon Wergeland? Fantastisk flott og flink lege!!
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #33 Skrevet 24. januar 2008 Svarer paa denne jeg selv om jeg ikke vet saa mye om det. men en bekjent, eller kona til en kompis av mannen hadde tidlig vannavgang i uke 20 og var hjemme etterpaa. Fikk beskjed om aa ligge flatt, kun reise seg ved toalettbesoek ol og IKKE NOE BESOEK for aa minske infeksjonsfaren. Den lille gutten holdt seg i magen til mammaen helt til uke 33 og alt gikk kjempe bra !!! Lykke til !
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 24. januar 2008 #34 Skrevet 24. januar 2008 Åh, dette blir noen nervepirrende uker da! Men jeg håper og tror det skal gå bra med dere alle 3! Så begge fostersekkene var sprukket også ja? Du skal se du har to skikkelige fightere der inne som ikke gir seg uten en real kamp! De kommer til å vokse seg store og sterke der inne skal du se.. Og så bra at du vil bli innlagt. Da følger jo ditt sykehus også den normen som St Olav har lagt seg til da (uke 24). God klem til deg! Masse lykke til!
Trultemora er presseklar!! Skrevet 24. januar 2008 #35 Skrevet 24. januar 2008 Ja Håkon Wergeland er en fantastisk flott lege!!! Har absolutt ingenting negativt å si om den mannen! Bare positivt!!! Vi var hos han da vi mistet Alexander i 20 uke for 2 år siden, og da sa han det at neste gang jeg skulle bli gravid, så skulle jeg ringe direkte til hans kontor for å få en tett oppfølging! Jeg skulle bare drite i å måtte innom fastlegen først! Da jeg var inne på UL i uke 6 og fikk konstantert et stort hematom ovenfor fosteret, så fikk jeg beskjed om å holde meg unna sex i 6 uker, dra opp til Storo-senteret og kjøpe meg monopol! hehe.... Han avslutta den avtalen med å si god sommer, kos deg med monopolen, og glanskommentaren: "jeg skal ihvertfall ikke spille monopol i sommer"! hehe........ vi lo godt begge to da! Alt det han sier sluker jeg glatt, for en flinkere obstetrikklege skal man fadern meg lete lenger etter!!! Så hvis HW sier hva du skal gjøre, så er nok det du skal gjøre! Han er ikke en slik lege eller person som "leker" med fosterenes liv! Håper det er han jeg skal på UL til i morgen! For å si det sånn, så har du ihvertfall fått den beste legen på området!!
duracellmamma Skrevet 24. januar 2008 #36 Skrevet 24. januar 2008 Hei:) Ja er utrolig glad for at jeg fikk han, den lille timen jeg hadde fikk jeg svar på absolutt alt sammen og var ikke flau eller følte meg så dum når jeg stilte spørsmål for han var utrolig åpen, ærlig og tulla mye:) Min mor var med og hun ble helt "betatt" av han og hun sa til og med at han var den beste legen hun hadde vært hos. Han sa bare : Jeg har dametekke vettu ... i forhold til de andre legene som ikke svarte på det jeg spurte om og holdt meg på pinebenken i over en uke... Hvis alle leger var som han så tror jeg vi gravide ikke hadde hatt noe å klage over ang leger Hvor langt er du på vei da?
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 25. januar 2008 #37 Skrevet 25. januar 2008 virker som at uke 27 er en litt sånn "trygg uke" ting når det gjelder prematur...de fleste klarer seg da...men det er mye vi får gjordt i dag altså,det skal på en måte mye til før det ikke kan reddes...
duracellmamma Skrevet 25. januar 2008 #38 Skrevet 25. januar 2008 ja det er det jo men det er ikke så trygg uke hvis ikke lungene fungerer utenfor magen når den ikke har trent seg opp i det hele tatt før de har kommet ut... det er det legene bekymrer seg mest for også... så jeg får bare håpe og vente..
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 25. januar 2008 #39 Skrevet 25. januar 2008 Lungene trenger jo vann for å trene seg opp, og uten fostervann blir det vanskeligere.. Men vi får krysse fingrene og håpe de holder seg der inne i maaaaange uker enda.. Og at mammaen ligger mest mulig og holder seg i ro! =)
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 25. januar 2008 #40 Skrevet 25. januar 2008 skummelt det der altså,man er vel egentlig ikke trygg teknisk sett i det hele tatt når man er gravid...... vel : LYKKE TIL HI =0) krysser fingrene...
Trultemora er presseklar!! Skrevet 26. januar 2008 #42 Skrevet 26. januar 2008 Jeg er 36 uker på vei hvis det var meg du lurte på! Var på Ullevål igår! Var ikke hos Wergeland, men hos en annen lege som også kunne være i 60-årene! Odd ett-eller-annet! En fantastisk flott lege det og! Er så innmari glad for at jeg har truffet på de mest flotte legene innpå der! Hehe.... Kan tenke meg at Wergeland hadde sagt det om dametekke ja! hehe.... Hadde vært litt sånn typisk han det! Han er jo en flott mann som jeg tror faktisk kunne fått nesten hvem som helst dame, men han bruker det liksom ikke! Når jeg har fått ut snuppa mi, så skal det komme en oppmerksomhet til de flotte menneskene som jobber der innpå!
duracellmamma Skrevet 28. januar 2008 #43 Skrevet 28. januar 2008 jeg blør og blør og blør, hva skal jeg gjøre? var på ultralyd i dag, de var friske de og hjerte slo.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 29. januar 2008 #44 Skrevet 29. januar 2008 Ring føden!! Si at du er så så langt på vei og at du blør som bare det!! Fortell de hvor redd du er nå, så får d nok komme inn og bli innlagt regner jeg med! Du kan jo ikke gå slik! Krev å få hjelp øyeblikkelig! Sender deg en trøsteklem jeg!!
Sikkertforgammel Skrevet 29. januar 2008 #45 Skrevet 29. januar 2008 Blør du?? Kom deg på legevakta eller føden!!
duracellmamma Skrevet 29. januar 2008 #46 Skrevet 29. januar 2008 jeg var på ultralyd i stad og blødde litt i dag morges og nevnte det for legen, og da sa han at det ikke var noen ting... og de sier det samme når jeg ringer... når jeg lå innlagt så sa dem at det kan være et tegn på at de kommer, eller så er det ingenting...
Trultemora er presseklar!! Skrevet 29. januar 2008 #47 Skrevet 29. januar 2008 Hva?? Synes det høres rart ut at de ikke gjør noe mer jeg da...... hmmm..... Men spørs om du bare er nødt til å ligge fullstendig rolig nå i mange mange timer og se hvordan det er i morgen da! håper virkelig at det er "ingenting" som de sier...... Men har du rier da eller smerter der nede?
duracellmamma Skrevet 29. januar 2008 #48 Skrevet 29. januar 2008 har ligget rolig og sovet i heeeeele dag..... jeg syns jeg kjenner dem inni der, men allikevel.... kommer noem små smerter når jeg nyser og sånn...
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 29. januar 2008 #49 Skrevet 29. januar 2008 Huff, dette høres ikke greit ut nei.. Det trenger ikke å være noe da, så jeg håper du klarer å holde motet oppe.. Grunnen til at de ikke legger inn er vel at du ikke har passert den magiske grensen ved 23 uker. Grusomt er det, men hvis de kommer nå gjør de vel svært lite for å redde dem. Personlig synes jeg godt du kunne blitt innlagt nå, men jeg lager ikke disse reglene. Jeg fikk klar beskjed i uke 23 om at de ikke ville gjøre noe som helst for å redde babyen hvis den kom (det var forrige gang da jeg var inne på sykehus med blødning). Lykke til! Krysser fingre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå