Gå til innhold

Huff... hvorfor?!?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor tidlig man kan føde for at barnet skal klare seg? de vil ikke si noe på sykehuset... er i uke 20 og vannet gikk for ca 2 uker siden.. er så utrolig redd ... var ikke så mye hjelp å få på sykehuset... ble sendt hjem etter en uke siden jeg ikke bevegde meg så mye. så nå må jeg på sjekk 2-3 ganger i uken... hver dag er et mirakel... også er det tvillinger i tillegg ... måtte bare skrive det ned jeg :) håper noen svarer hvis de har hørt om noe lignende tidligere...

Fortsetter under...

OI! Er du sendt hjem med vannavgang og tvillinger?? Jeg ville dratt ned på sykehuset og forlangt innleggelse. Vet av et par stykker som har ligget mange uker på sykehus med vannavgang, og det kan gå bra det altså! Synes du skal kreve noen svar på sykehuset jeg, de kan da vel ikke bare sende deg hjem og ikke forklare deg noe om situasjonen!

Er vel fullgåtte 23 uker tror jeg da de setter inn alle ressurser på redde barna.. Mener det, men er ikke helt sikker nå.

Masse lykke til! Håper dette ordner seg som best for alle!

Ja.. ble nok det... som jeg sa så lå jeg innlagt en ukes tid, legene mente det ville være bedre og fortsette"behandlingen" hjemme siden jeg ikke gjorde mye annet der enn å ligge i sykesenga og ikke bevegde meg rund... jeg håper det er som du sier 23... for det er en stor risiko for meg og barna så vi lever en dag av gangen... jeg har et håp og tror at de skal klare seg:) takk for svar :)

Håper virkelig du får hjelp og svar fra sykehuset.. Ikke greit dette.. De to jeg vet om som hadde tidlig vannavgang lå helt stille i sykesenga i maaange uker for å prøve å produsere og beholde det vannet som var der, og anbefaler det i en slik situasjon. Legene deres hadde ikke store troen på dem, men de fikk til slutt bestemme selv..

Lykke til!

Annonse

ok... spurte ang det med fostervann og om det går ann å samles op litt... noe de sa var mulig men hvor lenge det holdt seg der var usikkert med tanke på at sekken er revnet... den dagen vannet gikk ble magen min nesten flat med tanke på at det ligger to der inne... noen dager når jeg mister mye vann igjen er den helt flat igjen... så går det noen dager med bare noen dråper hver dag så vokser magen... moren min legger mye merke til det og sier det til meg hele tiden..(bor hos mor foreløpig itilfelle bare) føler at det samles opp men bekymrer meg så mye når det renner ut igjen... skal på ullevål i morgen og sjekke alt sammen igjen... får alltid en klump i halsen, men jeg tror de har det bra:)

Jeg kan veldig lite om dette, og kan ikke si så mye om hva du bør gjøre.. Men det de to jeg vet av har sagt er at hvis du ligger så er sjansen større for at vannet holder seg inne i magen. Og ungene trenger vannet for å trene lungene sine. Begge damene jeg vet av ble hjemsendt/forsøkt hjemsendt av sykehusene sine, men de sto på sitt og krevde innleggelse. Og etter mye kjemping ble de det. De måtte kjempe mot legene hele veien, men de vant. Og det kan gå bra! En har ingen garanti, men det kan hjelpe ifølge dem.. Hvis du vil kan jeg spørre dem litt om hva de tenker om dette..

Krysser fingrene for deg og babyene i magen. Håper de er noen fightere, og at de har nok vann rundt seg en god stund til!

Jeg gjør ikke så mye hjemme jeg heller... slapper veldig mye av og får hjelp uansett... får ikke lov å gjør enoe hjemme som er krevende...

var på ultralydsjekk i dag og de levde de... var jo litt fostervann inni der.

Fikk ny lege idag også og han var mye bedre enn de andre jeg hadde...

Skal få time hos en ultralydekspert som kan se litt bedre inni der...

Som legen sa så tar vi bare en dag av gangen.. dem vil ikke gjøre noe så lenge det ikke er fare for meg eller de:)

Ja spør dem hvis du vil bruke litt tid på meg:) hadde vært utrolig snilt..

tusen tusen takk:)

Hadde jeg vært deg så hadde jeg ringt rundt å forhørt meg på forskjellige sykehus. Er stor forskjell på rutinene rundt dette. Hvis du så på jordmødrene, så var det jo ei dame der som vannet gikk hos i uke 15, å hun lå på sykehuset helt til uke 28 å da kom babyen. Å den overlevde. Så jeg hadde nok ringt andre sykehus og hørt om dem kunne lagt deg inn..

tvillinger utvikkler lunger og slikt tidligere,naturen stiller seg inn på at de blir født før tiden:) men blir de født i uke 20 overlever de ikke,grensa er uke 24....du må forlange innleggelse på sykehuset....ligg strak ut...har alt vannet gått,eller lekker du fostervann? vet om de som har lekket fostervann frå uke 15 og det har gått bra:) dette var ikke noe gøy å høre,men det er håp:)

Annonse

hei hei:) tusen takk for svar:)

den infeksjonsfaren er jeg informert om og det er den jeg er mest redd for... men som legen sa i dag så er det fostervann der nok til at de har det bra foreløpig... fostervann samles opp litt hele tiden, hadde det ikke gjort det så hadde det vært ille... så det er mest den infeksjonen jeg er mest redd for... jeg gjør det samme hjemme som jeg gjorde på sykehuset og akkurat lik mengde fostervann som rant ut på sykehuset har kommet ut hjemme... Det er ikke det at det lekker hele tiden, men plutselig så kommer det dråper andre ganger litt mer... og hver gang jeg har vært på ultralyd har jeg hatt fostervann... Ikke at det er så mye igjen inni der men nok... har også lest på lommelegen.no at det kan hjelpe å drikke vann ... har aldri drukket så mye vann i hele mitt liv:) Det har snart gått 3 uker siden vannet gikk og det kan fort hende det går flere uker og sjansjen er større:) Skal til ultralydekspert på ullevål på torsdag og da skal jeg spørre masse og om innleggelse også...

Hadde jeg ikke hatt det lille håpet tror jeg at jeg selv hadde vært helt ferdig:) men det lille håpet holder meg sterk en dag av gangen:)

takk igjen for svar :)

De er ikke pålogget i kveld disse damene.. Jeg leste litt en av dem hadde skrevet, og der står det at navlestrengsfremfall er en fare også.. I slike tilfeller må babyen ut med en gang, og St Olavs i Trondheim legger nå inn kvinner med vannavgang i uke 24 (du er ikke der enda, men jeg ønsker deg en innleggelse likevel jeg, for sikkerhets skyld liksom).

Så det var en som nevnte tv-serien Jordmødrene, og hun som lå med vannavgang i den serien og hennes nydelige gutt er beviset på at det kan gå. Hun lå som sagt mange uker rett ut, og det gikk bra med dem.

Her er en link med info om vannavgang:

http://www.kanalen.org/prom/?PHPSESSID=c1025cb48339982d2999accbaec8cc9f

Google "tidlig vannavgang" (du har kanskje allerede gjort det)..

Krysser alt jeg har for deg..

har sett et programm om fortidlig fødte barn i usa...der reddet de babyer helt ned i uke 21...godt at det kommer nytt fostervann...visste ikke at det hjelper å drikke vann,har lest litt om dette...kan det være noe anna som hjelper enn vann? drikk vann som en gal da:) 10 liter om dagen minst:) hehe...prøv å holde hummøret oppe...vær sta som bare det...stå på ditt og krev det som er best for dine barn, er det mulighet for privat sykehus? der pleier de være mere imøtekommende...(går på volvat,men vet ikke om noen private sykehus) håper du får inleggelse:)

dere er snille som vil bruke litt tid på meg:) men når dere sier ligg rett ut HELE tiden... hva eksakt mener dere med det? må jo opp å gå litt...

det renner vann uansett om jeg ligger,går eller sitter... (drypper, renner gjør det jo ikke lenger). 21??? ååå... skulle ønske de gjorde det her også.. er 21 uker om 3 dager ca... men vil jo seff ha dem litt lenger inni meg hvis de klarer der....

Jeg trodde jeg hadde lest overalt men tenkte ikke på google i det hele tatt:) takk:) Ja jeg skal gjøre alt på torsdag... skal stå på de krava mine nå... som sagt så er det jo bedre på sykehus hvor du har erfarne leger uansett når i tilfelle et eller annet skulle skje...

Volvat er jo privat er det ikke? Da koster det vel penger også? eller? er førstegangs gravid og har ikke peiling på noe..

tusen takk igjen jenter:)

Da har jeg "snakket" litt med hun ene som har opplevd tidlig vannavgang, og hun hilser og ønsker deg lykke til! Og du skal vite at det er veldig positivt at du er over uke 20, og at det ikke renner vann! Du må bare fortsette å tenke positivt!

Vi begynner å bli noen som krysser fingrene og tenker på deg og barna dine! Håper du får det som du vil! Hun jeg "snakket" med sa at ikke alle valgte å ligge på sykehus men med tvillinger burde du vel det.

Krysser fingre og alt her!

ok:) dere er utrolig snille snille :)

Har hatt en litt kjedelig natt/dag, har kommet en del vann og hatt litt vondt i magen... ikke veldig vondt men bittelitt... meeeeeennn..

De inni der har holdt på som bare det sparka og slåss:P mamma har til og med kjent det... hehe.. skal til ullevål i morgen så får se hva som skjer... tusen takk jenter:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...