Gå til innhold

Noen tips til oss som prøver å bli gravide?


muttepus

Anbefalte innlegg

Hei!

Dere som er så heldige å være gravide nå; har dere noen tips til oss som ikke har vært så heldige enda? Noe spesielt dere gjorde da dere ble gravide? ...pute under baken, beina i været... etc?! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest stockholms tjej

vi hadde sex varje dag i 3 uker det var mye jobb=)slitsomt men vert de=)

jeg blev gravid på første forsøk men forrige graviditet var vi ikke så flinke=) då tog det 4 månader.... de funket for oss ikke sikkert for dere alla er olika=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, vet ikke hva som gjorde susen denne mnd men.. Hadde sex hver dag i EL-perioden.. Stresset IKKE med EL-tester og det der.. Tok det litt som det kom.. Jeg lå med bute under rumpa i ca 10 min, men vet ikke om det er noe vits i det egentlig..

Det jeg kanskje tror KAN være grunnen til at jeg ikke har blitt gravid de andre pp er at vi da har brukt glidemiddel. Visste ikke at det var sæddrepende..dumme meg..hehe.. Men denne måneden gjorde vi ikke det, og da satt den:)

Ellers så tror jeg ikke det er noen oppskrift.. Bare ha masse masse sex og kos dere:)

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forst og fremst p- sprote er noe alvorlig d.... Tror denne hadde mye av skylden for at det varte og rakk. Fikk "mensen" ganske raskt, men den viste seg aa vaere anovulatorisk dvs uten egglosning. Da egglosning dukket opp var det med en lutealfase paa 5 dager og det er selvfolgelig ikke nok. Dette stabiliserte seg etter ca 12-18 mnd de 4 siste maanedene ble det fort noye dagbok over egglosning , temperatur og samleie. Vi bor ikke sammen saa alt krevde noye planlegging. I desember traff vi ikke egglosning- han sa han var for sliten til aa ha sex. Gjett om jeg var fustrert og sint. Hadde kjort I 2 timer for aa treffe han, etter en 16 timers arbeidsdag, noe jeg har 4 dager I uka... Pakket sakene midt paa natten og dro hjem (ja, jeg vet det var helt urasjonellt) lite viste jeg at den ene dagen vi hadde hatt sex I desember 3 dager for var nok. Saa derfor er konklusjonen min_ naturen lar seg ikke tvinge, den lever sitt eget liv. Ps har dessverre spottet etter den j..... Sproyta en hel uke for mens, det ble ingen spotting denne gang. Testet forst 5 dager over ikm- gravid. Tok 5 tester... Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her klaffet det den mnd. vi var sikkre på at det ikke kom til å klaffe. Jeg jobbet natt rundt el og sambo dagtid. Og med tre små i huset, var det ikke lett å få tid til kos:-)

Jeg tok slimløsende hostesaft frem til el da. Dessuten passet jeg på "å komme" etter sambo.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke det du vil høre, men vi "prøvde" ikke å bli gravide. Tenkte hele tida at jeg sikkert ikke ville bli gravid med en gang uansett, pluss at det var så mye som skjedde de ukene, så vi (jeg) tenkte at vi heller fikk vente med å "prøve" å bli gravid til seinere.

Kanskje det at jeg ikke tenkte på å bli gravid hele tida hjalp? De sier jo at å stresse rundt det kan gjøre det vanskeligere.

Vi holdt dessuten ikke på hver dag. Det skal visst forresten være litt negativt for sædkvaliteten, syns jeg jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

No er eg gravid med andre mann... Det er gjorde felles begge gangene eg ble gravid. Det var faktisk å ta in pause frå BIM... Trur eg stresser meg sjølv veldig her inne.. Presset er stort og man vil så gjerne! Så det er mitt råd. Ta ein pause denne mnd. :) Og hvis du tenker at du MÅ bli gravid denne gangen, så blir du det garantert ikke! hehhee..

 

Lykke til! Det blir din tur også skal du se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært så stressa i hele mitt liv som denne mnd, helt oppslukt i å bli gravid..... Det er nå 3. gang jeg blir gravid, og har aldri strssa på denne måten før. Kan ha noe med at jeg mistet forrige gang og derfor fikk litt hastverk. Hadde sex annenhver dag i EL-uka + den dagen testen slo ut. Gikk ikke på do etter kos, ikke før mrg etter. Lykke til, krysser fingre for deg og sender en haug med babystøv*********************************************************

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Vi hadde vel planlagt på en måte, men en dag bare slutta jeg på p-pilla. Har hatt uregelmessig mens i over 2 år og ville ha en pause fra alle blødningene. Vi hadde masse sex sånn rundt EL - men siden jeg var så ute av synk. så hadde det ingen betydning. Bare flaks at vi hadde sex den dagen jeg ble gravid - trodde EL var over for den gang :) Lå også med pute under rompa i ca 15min etterpå + beina i været! Har også tatt tran - om det hjelper vet ikke jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Vi hadde sex annen ver dag og så sluttet jeg å tråle gjennom hele nette etter tips og idèer... Jeg ble besatt....:-/ innfant meg med att ingenting skjedde etter mine planer å da kom det!!:)

Legg masse planer der det ikke "passer" å være gravid. Da Kommer det skal du se;)

Lykke til og husk; slapp av og ikke les så mye...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reis bort i eggløsningen..bruk eggløsningstest, ha myyye sex...ligg med beina opp etterpå..spar litt på sæden rett før, gunstig viss du får orgasme etter sex mens du har beina opp:) viktigest av alt...kos dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det er vel også forskjell på hvor fruktbare man er dessverre. Og for min del nå er jeg veldig fruktbar og da var det svært lite vi måtte gjøre for å få det til 1 pp(utrolig hvordan jeg ble gravid egentlig). vi hadde sex i eggløsningperioden selvsagt, men jeg gikk på do rett etterpå slik at mye sikkert rant ut. Og jeg unngikk orgasme da dette skal gi fortrinn for jente ;);) (det er jo lov å prøve) Orgasme for jenta i etterkant av mannen skal visstnok føre til at livmormunnen suger opp sæden..

 

MEN fruktbarheten kan man kanskje gjøre noe med. Min homeopat sier at kosthold, stress, røyking kan ha negativ effekt på fruktbarheten.

Selv spiser jeg Fedon mat (noe som regulerer hormonbalansen), og jeg har ikke stresset i forhold til dette. Forstår godt at man blir stresset etter mange forsøk....men det kan være et tips mange jenter har sagt om å ta en pause her inne... Røyking har jeg heller ikke gjort.

 

Spesielt tror jeg på å finne igjen hormonbalansen i kroppen. Har du mye PMS kan det tyde på at den er i litt ubalanse og da er kosthold et godt sted å begynne :):) Dette kan også ha positiv effekt på mannen :):)

 

Jeg ønsker dere lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå, Tusen millioner takk for mange fine svar!

Unnder dere alle graviditeten kjempemasse!

Er enig i at det kan være lurt å holde seg unna BIM, hehe, tenker ikke mindre på å bli gravid mens man er her inne!

Takker for lykke ønskninger og babystøv og håper på å være her inne i 1.trimester med dere om ikke så alt for lenge :)

 

Nyt svangerskapet!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Muttepus,

 

Vi kjøpte EL tester med en gang vi begynte å prøve for å ha oversikten. Fikk anbefalt av gynekolog å ha sex annenhver dag i 1 - 1,5 uke rundt EL. Vi prøvde og prøvde men fikk det ikke til. Så leste jeg noen kjerringråd her på BIM om å drikke Salviete. Det smaker helt pyton men vi drakk masse salviete begge to samtidig som jeg gikk til akupunktør som trigget fertilitetspunktene og da gikk det!!

 

Er selvfølgelig ikke sikkert det hadde noe med det å gjøre i det hele tatt men vi hadde holdt på ganske lenge uten å få det til.

 

Salviete (eller bare tørket salvie) får du kjøpt på helsekostbutikker.

 

LYKKE TIL!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...