sveis Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Kan det finnes to identiske kortnummer, hvis f.eks et er visa og et er mastercard? Eller finnes det kun ett av hvert nummer?
M&MH Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Finnes kun et av hvert. Og alle kortnummer genereres utifra gitte algoritmer.
mizza med nr.2 på vei Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 det tror jeg ikke... og hvis det er det så er det jo en annen cvc kode vil jeg tro... :/ Men jeg aner ikke...hehe =) Beklager!
Flaffa Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Les dette: http://en.wikipedia.org/wiki/Credit_card_number Det vil aldri finnes 2 av det samme kortnummer, alle har egne nummerserier, og alle genereres ut ifra algoritmer. Alt du lurer på står på linken over!
Flaffa Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 Edit: Det er riktignok mulig å ha 2 kort med samme kortnummer, men da er det ett nytt kort utstedt til samme person, men dog med ny utløpsdato/cvc kode. Dette f.eks. når du får nytt kort når det utløper på dato.
Pocoyoツ Skrevet 18. januar 2008 #7 Skrevet 18. januar 2008 Visakortnr starter alltid med 4 mens mastercard alltid starter med 5. (Dette er et triks jeg lærte i jobben, når jeg skulle legge inn kredittkortnr, og ikke visste hva slags kort kunden hadde)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå