Gå til innhold

Brødskive, noen som har begynt???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg prøvde en dag, med en liten bit av min egen skive. Den første biten hadde han i munnen en stund så den ble bløt og gled ned, men bit nr to holdt han på å sette fast!! Blodet mitt frøs til is altså, ble såå redd jeg!! Så venter litt til jeg.. Han er seks mnd.

Annonse

Snuppa her har plutselig fått for seg at hun ikke skal ha noe mat, etter å ha spist grøt/frukt ++ i 1,5 mnd...så i går prøvde vi litt brødskive for første gang, og det var faktisk en suksess! spiste bare noen få bittesmå biter med leverpostei som jeg dyppet i morsmelkerstatning, men virker som hun liker det...drakk litt av koppen ved siden av, og så plutselig så stor ut der hun satt å spiste skive og drakk av vanlig kopp! hadde ikke sett for meg at hun skulle få dette på lenge, men noe mat må jeg jo prøve å få i henne! hun har ikke hatt noe antydning til å sette det fast i halsen enda, men har jo vært godt fuktet med melk da..

Jenta vår nektet å spise alt vi ga henne, til slutt prøvde vi med brød med leverpostei! Hun elsker det, og spiser som bare det. Skjærer av skorpene og gir så resten i veldig små biter. Funker som bare det, og har ikke hatt noe magetrøbbel:-)

• 3 uker senere...

Samme her.. gutten min nekter å spise noe (grøt, frukt, middag etc).

Gav han en skalk til å smake på, og det var stor suksess. Nå får han bare brødmåltider, pluss de få gangene vi klarer å lure en skjei med grøt/middag inn i gutten.

Her går det i kaviar, leverpostei og litt prim.

Trulte fikk faktisk smake brødskive med leverpostei i dag. :) Egentlig helt tilfeldig siden hun var super-interessert i min skive. Tok av sylteagurken og ga henne små biter. Det gikk helt fint selv om jeg hadde skikkelig grovt brød med hele korn i også. Så i morgen blir det kanskje brødskive til formiddagsmat i stedet for frukt, eller kanskje helst litt av begge deler. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...