~sjiraff~ Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 "Nei, jeg tror jeg vil spare den til lørdag jeg..." Hvordan klare å få henne til å slutte å bæsje med bleie?
~sjiraff~ Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2008 Hehe.. ja du kan så si.. Ble faktisk litt overrasket selv jeg )
MammanTilCasper&Hedda Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Hehe! Vet akkurat hva du snakker om. Har også enveldig snusfornuftig og veslevoksen 3årig frøken i hus,som skal klare alt selv om dagen (helt urolig hva de faktisk klarer til 3 å være!!! :-) ) Men en ting hun hele tiden har nektet, er å bæsje på do. Kun bleie,uansett hva vi har lokket med. Men her om dagen, 14 dager siden ca,var vi inne hos naboen,og hun måtte så bæsje,maste på at jeg måtte løpe inn å hente bleie til henne,men da sa jeg at jeg hadde glemt å kjøpe,så vi hadde ikke flere igjen, så hvis hun ikke skulle bæsje i buksa, så måtte hun skynde seg å gå på do. "Litt" motvillig med jeipen delvis hengene nede på bringa,satte hun seg på do. Satt der i omtrent 2 min,og du kan tro det var stolt dame som ropte at vi måtte kommeå se hva som var i do,og siden har det gått som en lek. Kjempestolt hver gang hun er på do å bæsjer. Løper på badet hver gang hun kjenner hun må. :-) Må innrømme at det gikk litt enklere enn jeg hadde regnet med,men gu,det er deilig å være kvitt den bleien må jeg si! :-) Masse lykke til til dere også!!!! :-)
~sjiraff~ Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. januar 2008 Hun bæsje i bhg på mandag, og du kan tro hun var stolt da hun fortalte det. Men det er ikke snakk om nå allikevel... Var på shopping før jul og da hadde jeg ikke med bleie. Hun måtte skikkelig bæsje, stod og trippet og var på gråten. Vi prøvde å gå på do fire ganger (da ville hun virkelig), men hun fikk det ikke til. Skjønner ikke hva den sperren kommer av.. Men men vi får bare fortsette å prøve.. Hun sier hvertfall at hun skal slutte å bæsje i bleia da hun blir stor voksen..*latter* så da slutter hun nok da hun flytter ut ;o)
Adalis Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 Hahaha!!! Og så 200g da!! Hehe... ;o) Lykke til!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 18. januar 2008 #7 Skrevet 18. januar 2008 hahah... så utrolig bra kommentar av henne.. hehe
maggi 3 Skrevet 18. januar 2008 #8 Skrevet 18. januar 2008 jeg tar med barnet i butikken og kjøper noe det liker veldig godt. tørket frukt, sjokolade, klistermerker, hårstrikker, spenner, truser....det må være noe veldig spennende. dette blir lagt i et skap mens barnet ser på . alle 3 åringer vil bestemme selv...så vi snakker om at det er du som bestemmer over bæsjen. du kan bestemme hvor bæsjen skal komme. NÅR bæsjen kommer i do kan du få velge en ting i posen. jeg maser ikke på barnet.det er helt opp til det selv når det vil gå på do. ofte blir alt værre med masing. overse alt i bleia og ros veldig når det kommer noe på do. dette har fungert på mine to gutter.
bente69;) Skrevet 18. januar 2008 #9 Skrevet 18. januar 2008 Ingen som har spørt meg!!!!!!!!!!!!!!!! Hun syns sikkert det var i minste laget, hvertfall på en fredag....*ler* Har ei oppe nå som ikke får lagt seg forde hun ikke får til å bæsje på do. Bare det ikke ender med bæsj i trusa, forde hun bryr seg ikke om trusa blir full*æsj*
~sjiraff~ Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 18. januar 2008 Hehe.. ja får vel tilby 2 i morra ;o) Øynene lyste jo opp da hun så sjokoladen, men lysten til å bæsje i bleie fremfor do tok allikevel overhånd..
bente69;) Skrevet 18. januar 2008 #11 Skrevet 18. januar 2008 Jepp, jeg bæsjer hvertfall på do for 400 gr melkesjokolade....hehe Her måtte vi igjen ty til bleia... bedre det en bæsj i trusa
Mille** Skrevet 18. januar 2008 #12 Skrevet 18. januar 2008 Hehehe....Men det er ganske vanlig meg "bæsjeidoangst", min eldste hadde det, tantungen min + flere andre barn jeg kjenner. Hun slutter nok med bleie før hun blir konfirmant ihvertfall serru. ;o)
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #13 Skrevet 18. januar 2008 Ha,ha disse barna.. har ei på 3 år selv som er sta som et esel:)) Når vi hadde julekalender så fikk hun ikke spise sjokoladen før hun hadde spist frokost, og gjett hva hun gjorde. Joda, hun la den pent i kjøleskapet og der lå den... Hun skulle nemelig ikke ha frokost.. ( er veldig matlei lita frøken) .... Ikke spurte hun mere etter sjokoladen heller...
~sjiraff~ Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #14 Skrevet 18. januar 2008 Har hørt om flere jeg også, så skjønner at det ikke er helt unormalt. Men det er så rart for plutselig kan hun jo bæsje i bhg og være super super stolt av det. For så å ikkebæsje på do igjen på en mnd eller to...
Mille** Skrevet 18. januar 2008 #15 Skrevet 18. januar 2008 Jepp, det er visstnok ikke så uvanlig det heller. Plutselig tror man det har løst seg, men neida, så er det på an igjen.....Håper det går lettere med nr 2, var frustrerende husker jeg. Hun ble jo helt forstoppet også av den angsten sin.... Lykke til! ;o)
nourateadni Skrevet 18. januar 2008 #16 Skrevet 18. januar 2008 kanskje la 3 åringen sitte ed bleie på oppå dolokket? sånn at det ikke blir helt fremmed, og etter en sundt bæsje med bleia halveis på så hvis bæsjen faller i do så kan man gjøøre noe stort ut av det. og ingen press heller, da blir barnet litt ekstra stressa for å sitte på do og bæje;)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 19. januar 2008 #17 Skrevet 19. januar 2008 Betal henne, hehe.. Finn noe hun ønsker seg, finn ut hva det koster. Når hun tisser på do får hun en krone MEN, om hun bæsjer får hun 5, 10, 20 eller 50 avhengig av hvor mye hun trenger.. Snakk hele tiden om denne belønningen. Og, ikke så koselig kanskje, men la henne være med dere på do så hun ser at det ikke er farlig, premier gjerne dere selv også når hun ser det med noe dere har lyst på så hun ser litt den der "åå, det funker, kanskje jeg skulle gjøre et forsøk".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå