Gå til innhold

ja gravid igjen og redd

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

da var det 5 gangen jeg har fått pos test..yey.., kjempe glad og veldig redd..mistet 4 ganger og har ikke fått resultatene for kromosonprøvene vi tok..men legen anbefalte å ikke vente på de..ååå håper sånn at dette skal gå bra..men merker at jeg er helt fra meg, går på do og tørker meg hele tiden, hver gang noe renner i trusa er jeg på do. lurer litt på om jeg skal spørre legen min om en sykemelding eller aktivsykmelding..? jobber som pedagogisk leder i en barnehage..?? hva mener dere som vet sikker hva jeg snakker om??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye!!

Skjønner godt at du er redd, er helt i oppløsning selv om dagen..!

Om du bør sykemelde deg eller ikke må du kjenne på hva du tror er rett for deg. Selv har jeg tenkt til å sykemelde meg fra neste uke, iallefall for en periode. Årsaken til min avgjørelse er at jeg er så utrooolig sliten..Jeg drømmer ubehagelige drømmer om natta, tenker ikke på annet når jeg er våken, fungerer ikke optimalt om dagen kan man si! Jeg jobber på en arbeidsplass med høyt tempo, vi er få ansatte og det kreves at alle er med 100% for at alt skal gå rundt. Nå om dagen bare surrer jeg rundt, det kjennes ut som et ork å komme seg avgårde, alle krefter går med til tanker om magen....Føler det er "fear" overfor de andre også at de heller har en vikar som kan yte max.

I tillegg sies det jo at stress kan påvirke negativt, og jeg føler jeg bør sette meg og magen først i noen uker fremover.

Jaja, det var mine tanker. Kjenn på det, men ikke jobb i vei hvis du egentlig ikke orker, det er jo noen ganger samvittigheten får bestemme og man "karrer" seg avgårde!

Ta kjempegodt vare på deg selv, måtte spiren klore seg fast i 9 mndr til ende:):)

Skrevet

tusen takk for svar., kjenner at jeg ikke er til stedet mei, inn og ut av toalette og redselen er der konstant..nei jeg tror jeg skal fortelle legen min va jeg tenker og føler.., :-)

Skrevet

Jeg er overhode ikke i tvil - be om sykemelding!! Nå er det småspirene som er viktig - ingenting annet=) Dere skal ike ha dårlig samvittighet en gang!

Har man mistet flere ganger er det lurt å ta livet med ro, tenke positivt (lettere sagt enn gjort) og lev tilnærmet normalt. Man bør unngå stress..... og slik arbeidslivet er blitt idag er det vel de færreste som med hånden på hjertet kan si de ikke er stresset,store deler av arbeidsdagen??

Nei, legg ut om alle bekymringer og frykt for å miste igjen - og om hvor hektisk og slitsomt det er å være på jobb uten å være tilstede med hodet - tror sykemeldingen ordner seg greit! Mine leger har iallefall ingen restriksjoner i disse sistuasjonene - dette styrer jeg selv!

Lykek til jenter - spennende tider dere går i møte=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...