Gå til innhold

hvordan vet dere at det er kolikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har babyer med kolikk, hvordan vet dere at det er kolikk? Har dere fått "diagnosen" hos lege? Eller har dere selv konkludet med det fordi babyen skriker mer enn 3 t 3 dg i uka?

Lurer også litt på denne definisjonen, er det her snakk om at skrikeperiodene varer mer enn 3 t? Eller at skrikingen (eksl pauser) tilsammen er mer enn 3 t? Babyen min har lange skrikeperioder, i dag har hun vært urolig hele dagen og skreket mye. Men hun roer seg veldig ofte dersom jeg bærer henne. Så dersom hun er stille fordi jeg bærer så teller det ikke? Må det være 3t sammenhengende og ustoppelig skriking for at man skal kunne kalle det kolikk?

Har bestilt kiropraktortime, håper det hjelper. Men må innrømme at jeg er litt redd for å gå rundt og si at jenta mi har kolikk viss hun ikke har det. Til nå har jeg bare tenkt at alle barn gråter og det er helt normalt. Vil liksom ikke gå rundt og tro at jeg har det så mye værre enn andre viss det er normalt.. men har begynt å lure på om det kanskje ikke er tilfelle at alle barn har sånne skriketokter hver dag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...