Gå til innhold

Iselilja...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen meninger/assosiasjoner til dette navnet? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Likte det ikke, hørtes hjemmesnekra ut. Ble rett og slett for søtt og rart...

Skrevet

Synes det ble litt tungt, jeg...

Både Isa og Lilja er derimot fine navn.

Er Iselin helt uaktuelt?

Skrevet

Jeg tenker Gåte, så klart.. Syns navnet ble litt "mye".

Skrevet

Samboeren liker Iselin, men jeg har dårlige assosiasjoner til det navnet.

Liker selv Lilja (og forsåvid også Vilja) veldig godt, så er et forsøk på kompromiss mellom oss :)

Skrevet

Kompromisser er ofte bra, men ikke i dette tilfellet :(

En lilje av is? Kaldt og hjemmesnekra!

Skrevet

Som skrevet over, kompromisser er ikke alltid like bra... Dette ble for hjemmesnekra, ja. Masse andre Is-navn om du liker det. Eller finn på noe annet :)

Skrevet

Ikke rart det høres hjemmesnekra ut, for er jo i og for seg det det er da :) Synes uansett fortsatt det er fint, men er godt mulig vi går for noe annet når alt kommer til alt.

Skrevet

Vet om ei nydelig lita jente som heter Iselija, det er spesielt og tar litt tid før man kan like det, men det er søtt=)

Skrevet

Uten L altså? Likte det også... synes faktisk det var utrolig fint! Takk for tips! *HI*

Skrevet

Iselilja er vel ikke noe hjemmesnekret navn, men tvert om et gammelt norskt navn? Får assosiasjoner som ei over her til Gåte. Utrolig fin sang da :-)

Skrevet

...finner det ikke i navneguiden, så tviler på om det er et gammelt norsk navn?? Men enig med NN over, fin sang. Syns også navnet er fint og spesielt.

Skrevet

Øhm, synger de om Iselilja også, eller er det bare Årolilja dere blander med?

Skrevet

Da ville jeg heller valgt Vilja Iselin!

Skrevet

Lilja Iselin er bedre, eller bare Lilja :-)

Skrevet

*HI* her :)

Liker i utganspunktet ikke Iselin pga at uttalen på min dialekt blir helt grusom; Ise-linn ( i motsetning til "bokmålsuttalen" Iseliin).

Greit nok at jeg kan venne meg av med å si det på den måten, men tviler på at min bestemor f.eks. vil gjøre det samme, spesielt da tremenningen min heter Iselin, og de derfor er vant til å uttale det på den måten.

Vilja Iselin/Lilja Iselin var gode forslag, da det å ha et annet navn først vil føre til et annet trykk på andrenavnet... så det skal vi definitivt vurdere!

Takk for gode innspill :)

Skrevet

Gåte synger om både Iselilja og Årolilja. Ingen av de er hjemmesnekra, men de fins ikke bestandig i navneoppslag lengre:) Da det var oppklart vil jeg bare si at jeg synes Iselilja er et fint navn, liker det veldig godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...