prins&prinsesse Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 jeg har ALDRI i hele mitt liv blødd neseblod. Men i dag tidlig etter jeg hadde gidd min sønn på 9 mnd flaske fosset det fra nesen. Er gravid i uke 21+5. Jeg er ikke en som ikke tåler blod, men i dag holdt jeg på å besvime. Noen andre opplevd dette? er det mer vanlig med neseblod i svangerskap?
Tante Bassa Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Det er ganske vanlig å blø neseblod når man er gravid. Det har vært et av de første gravid-tegnene mine det. (mitt tredje svangerskap). Husker ikke hvorfor vi blør, men jeg leste om det i den boka om svangerskap som jeg fikk på første legekontroll. Men hvis du blør så mye at du holder på å besvime, syns jeg du bør kontakte lege for å forsikre deg om at det ikke er noe annet galt.
Guttemamma75 Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Vi blør i nesen pga slimhinnene hovner opp og blir skjørere under graviditet.. Jeg blør litt titt og ofte, men det fosser ikke akkurat.. Det har nok vært en bitteliten åre som har sprukket i nesen, men så lenge det går over av seg selv er det nok ikke farlig.. Det skal ikke mye blødning til før det ser ut til at det er masse blod!!!!!!!! Dersom du er plaget av dette eller bekymret kan du jo ta det opp med jordmor/lege..
Gjest mooby*Sommerbaby* Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Jeg hadde heller nesten aldri blødd neseblod i mitt liv. Men nå kan jeg våkne på natten av det flere ganger i uka. Jeg snakka med legen min om dette. Jeg ble sendt nedover til sykehuset i Trondheim for å ta blodprøver som vi fikk raskt svar på i tilfelle det var noe galt som f.eks blodpropp som han sa. Men har ikke hørt noe etter det så er nok ikke noe galt. Masse blod i kroppen også nå så kanskje det har noe med det å gjøre? Men legen mente han hadde hørt om flere som blødde mer neseblod når man var gravid..
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 Jeg har alltid blødd MASSE - ekstreme mengder - så har etset bort blodårene i begge nesebora. Det var ikke noe problem, så bare be om det dersom det ikke gir seg (jeg vet ikke om du kan gjøre det når du er gravid selvsagt, men de bruker bare å bedøve akkurat der de etser). Etter at jeg etset (3 ggr) har jeg bare blødd noen få ganger - bare en gang som gravid. Før blødde jeg gjerne to ggr om dagen...
åsemor Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 helt normalt, byn med å ta c vitamin det hjalp meg
Ayla78 Skrevet 19. januar 2008 #8 Skrevet 19. januar 2008 Veldig vanlig når man er gravid. ja. Det hende jeg blødde neseblod før, men da var det mye lettere å stoppe, nå vil det nesten ikke gi seg når jeg først begynner å blø (når som helst på døgnet) Kan ta opptil 20-30 min før det slutter. . .(tips.. kjøp neseplugger på apoteket, veldig snertne når en blør, sa slipper du holde papir mot nesa mens det holder på.. nåja.. eneste ulempen er at det slutter jo ikke å blø så alt kommer i svelget.. æsj,) Jeg var hos tannlegen også og frtalte henne før hun startet at jeg var gravid, ja det kunne hun tydelig se sa hun litt uti, for jeg blødde som en gris, og selv flere sprøyter med adrenalin fikk ikke stoppet det.. SÅ; ha med deg litt papir rundt omkring, sånn i tilfelle..
Ayla78 Skrevet 19. januar 2008 #9 Skrevet 19. januar 2008 ja glemte å skrive at det ikke er kun i nesen en har lett for å blø da, også i munnen som du skjønner fra tannlegehistorien.. Slimhinner..
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #10 Skrevet 19. januar 2008 jeg takker for svar... høres ut som det er fler enn meg med dette problemet ja. men er jo ikke det verste som kan hende så vi får leve med det. Er jo verre ting som kan plage oss i en graviditetstid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå