Gå til innhold

Vin


idamor1983

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer eller synspunkter på å prøve å få satt igang fødselen med et glass vin-

sånn som de gjerne gjorde før??

Føler nesten dette er litt tabu å snakke om !

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må nesten slenge på at jeg selv er av typen veldig skeptisk - og har ikke rørt en dråpe alkohol gjennom hele sv. skapet.

 

Er bare nysgjerrig hvordan dette blir sett på i 2008..

Før anbefalte jo legene dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jm min anbefalte det! et glass vi har aldri vist noen skade saa sent i svangerskapet. det er naar barnets organer utvilkes (mellom 5-20 uke) man skal holde seg unna alkohol. resten er litt skremselspropaganda-rett og slett. 1 vanlig stoerrelse glass( !!!!) og bare 1 glass er ikke dokumentert farlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo innrømme at jeg har drukket et halvt glass vin eller øl nå og da gjennom hele svangerskapet (unntatt de første månedene da bare tanken på alkohol og alkohollignende ting - kunne ikke en gang drikke munkholm - gjorde meg kvalm). Før jeg skjønte at jeg var gravid hadde jeg en real fyllekule også, men går ut fra at ting er som det skal likevel der inne - diverse ultralydundersøkelser viser i alle fall at den lille har det bra der inne og viser ingen tegn til å ville ut på en stund...

 

Jeg tror heller ikke at det er farlig å drikke et glass vin nå helt på slutten, alt er jo ferdig og han ligger jo der bare og vokser. Og hvis det er noe ungen mistrives med når vi er så på slutten som nå tror jeg at det bare gjør at han synes det er på tide å komme ut - og for meg som er en uke på overtid i dag gjør ikke det noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...