Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Er bedt på fest i morgen, men var så usikker... Har ikke drukket alkohol enda. Hun er 10 uker nå, men lurer på om det er for tidlig. Mamma har sagt at hun kan passe henne. Noen som har drukket? Hvordan gjor dere det med pumping og sånn..?
Lykkespiren :-)) Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Hei! Jeg trenger også tips....vurderer en bursdag om 2 uker, da er han også 10 uker..... Venter i spenning!!
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Jeg har vært ute..var det når hun var 6 uker..Men reiste sent til byen, og var ikke borte mer enn 5 timer. Da var hun med pappaen..Drakk endel, men ble ikke så veldig full. Pumpet meg før jeg reiste, og pumpet når jeg kom hjem. Da hadde jeg ganske heftig spreng. I morgen skal jeg i utdrikkningslag hele dagen..Blir rart å være så lenge borte fra henne.. Men både hun og pappaen elsker å være sammen Heldigvis!!
ღOscar skal bli storebror:):) Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Hei!! Jeg var på en førjulsfest i desember da pumpet jeg meg før jeg dro også ga pappan mm og mme til Oscar:) Gikk kjempe fint det assa:) Hadde litt spreng når jeg kom hjem om natta så da måtte jeg fram med pumpa.... Drakk en del men blei ikke full,-bare brisen:) Ser forresten på profilen din at du er flyttet til Jessheim! Jeg er også herfra=) Hadde vært koselig å blitt kjent med deg,kjenner nesten ingen som har barn så hadde vært hyggelig å hatt noen å trille sammen med:0)
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 jeg var ute på byn en tur 14dager etter fødselen... da var det pappaen som passet. jeg ammer ikke så jeg slapp det problemet men må si jeg drakk ikke mye, bare koste meg med noen cidere og vennindene mine. Jeg og samboer var på fyllefest på nyttårsaften. da sov lillegutt hos farmoren sin.... det var litt rart å være borte fra kevin, men det var også utrolig deilig å få sove skikkelig ut. + å vite at lillegutt har det bra hos noen jeg stoler 100% på =)
Mor&barn Skrevet 19. januar 2008 #6 Skrevet 19. januar 2008 jeg har tenkt meg på fest i dag. Skummelt. Han er 9 uker. Har pumpet og har mme liggende itillfelle det ikke blir nok. Da skal småen være hjemme med pappan sin =) Håper det går bra. Gruer meg litt ja =)
Tussa og Sofie Skrevet 19. januar 2008 #7 Skrevet 19. januar 2008 Skal ut om et par uker, da vil hun jo være 12-13 uker. Får mme så det er ikke noe problem. Var ute på middag med jentene for noen uker siden, det var mens jeg forsatt prøvde å få til amming, så jeg måtte rett og slett ha med pumpa på restauranten. Fikk låne kontoret der til pumpeing (de har unisex toalett) og satte bare melka og pumpen i veska ;o) Men snart skal jeg ut på byen og være borte mye lenger og det tror jeg går helt fint. Mini og Pappan er vant til å være alene sammen de.
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 19. januar 2008 #8 Skrevet 19. januar 2008 Jeg var ute da snuppa var 6 uker. Drakk en del, men ble ikke skikkelig full i forhold til hva jeg skulle ha blitt. Har hørt at det er hormonene som er med å påvirker dette når det er så kort tid etter fødsel. Men vennina mi var ute da jenta hennes var 3 mnd og hu ble full hu, så det gjelder å passe på da det tydeligvis ikke er det samme som gjelder da.. Jeg dro ut klokka 19 og hjem igjen klokka 03:30 og da pumpa jeg en gang underveis og en gang rett etter at jeg kom hjem. Jeg hadde skikkelig spreng begge gangene, og det virker som om alkoholen påvirker produseringen av melk (øker). Det ser ut til å gjelde meg iallefall. Jeg måtte også pumpe resten av dagen etter da jeg leste at man må vente 3 timer pr alkoholenhet med å amme igjen. Jeg måtte vente i 30 timer med å amme igjen, noe jeg synes høres mye ut, men måtte jo bare vente.. -mulig jeg har misforstått akkuratt det der da. 10 glass = 30 timer ?? Lillejenta vår var iallefall hjem sammens med pappan sin mens jeg var ute, og hu fikk MME. Det var ikke noe problem her iallefall! Og en annen ting; det var GODT å komme seg ut litt igjen, så kos deg masse og nyt det!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #9 Skrevet 19. januar 2008 Jeg tør ikke å dra ut på byen enda jeg.. Babyen er snart 3 mnd, men jeg har kun tatt et par glass vin her hjemme, og selv da har jeg pumpa så jeg har nok til hele natta.. Jeg er nok litt pingle på det området, men jeg er bare så redd for at han plutselig skal våkne før han pleier, og ville ha mer mat enn han pleier, får litt angst. Og så er jeg redd for at hvis pappaen er hjemme med ham, sover han så tungt at han ikke hører hvis det er noe. Uff, jeg er litt nervevrak. Hadde jo vært så godt å ta en tur ut og se folk igjen.
sessa72 Skrevet 20. januar 2008 #10 Skrevet 20. januar 2008 Hei, jenta vår er 11 uker da hun var 10 uker hadde vi besøk av ett vennepar, jeg tok meg ett stort glass rødvin etter legge måltid og ammet som vanlig om natten det gikk helt fint. Jeg var ganske usikker på dette jeg også, nå har jeg prøvd med flaske slik at jeg kan være med sammboeren på firma fest den 26. Hun skal overnatte hos onkel og tante, gruer meg utrolig mye, det blir verre og verre nå som det nærmer seg.
Belle&Mini Skrevet 20. januar 2008 #11 Skrevet 20. januar 2008 Var ute på byen på fredag,første gang på snart 1 år. Så det var gøy! Men før jeg dro ut måtte jeg ringe pappan og høre åssen lille jenta hadde det,og akkurat da gråt hun... Huff det var ikke noe gøy,ble nesten hjemme. Men hadde jo drikki litt så kunne ikke amme og kose med henne uansett. Så jeg dro ut og danset og hadde det gøy ) Det værste var å ikke kunne amme henne på mange timer...Men hun tok flaske,koste seg med pappan og var fornøyd hun. Savnet henne ute men det var godt å komme seg litt ut. Blir nok en stund til neste gang )
Lykkespiren :-)) Skrevet 20. januar 2008 #12 Skrevet 20. januar 2008 Hei! Hvor lenge må man vente til man kan amme igjen da? Likt som når man kan kjøre bil igjen? :-)
Belle&Mini Skrevet 21. januar 2008 #13 Skrevet 21. januar 2008 Kommer ann på hvor mye man drikker... 12 timer ca hvis man er ganske så full ) Kan lese om dette på ammehjelpen sine sider og.
brummemamma- Skrevet 23. januar 2008 #14 Skrevet 23. januar 2008 Dersom det er fest hos noen går det jo an å ta med pumpe og kaste dersom sprengen er veldig? Det som er helt sikkert er at det som regel er verre for oss å gå i fra enn det er for de små. Tror det er lurt å venne de til flere mennesker fra de er ganske små, at de er trygge på besteforeldre og andre slik at det går an å gå ut. Å holde seg hjemme i månedsvis for så plutselig gå i fra tror jeg personlig er verre både for foreldre og barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå