Methos 15pp Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 hei. satt her å tenkte på at vi faktisk spiser grandiosa nesten en gang i uken! Hver fredag har vi det med ekstra ost,tomat,paprika og krydder. Min sønn liker ikke hjemmelaget pizza eller andre
firemerkersmør Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Ja, ikke sundt hvis du lurte på det. Men hvis du spiser feit fisk de andre dagene overlever du sikkert.
Bea- Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 hehe.. det er vertfall ikke ett sunnt alternativ.. Lite næring, mye salt, mye fett og mye karbohydrater... Hjemmelaget pizza er et berdre alternativ med litt grønnsaker osv på..
Methos 15pp Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. januar 2008 obs, fikk ikke skrevet fredig innlegget;) forsettelse: eller andre kjøpepizza. Det er grandiosa som teller her når det gjelder pizza valg:) Tenker om det er i det usuneste laget og servere ham grandiosa 1 gang i uken. Her i huset elsker vi den og det er en billig middag også Hva syntes dere?
ano`num *17.03.10* Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 Er mye av kosematen som er usunn. Er vell heller noe med mengden? Kjøttkaker er da heller ikke sunt akkurat.....
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #7 Skrevet 18. januar 2008 Det er vel 1500 kalorier i en grandiosa eller noe. Så sunt er det ikke. men verre med alle tilsetningsstoffene. Her i huset er det slutt på ferdigmat - kun hjemmelaget mat nå=)
Methos 15pp Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. januar 2008 å, det jo så kjedelig å bare spise sunt! blæ, vil jo nyte livets goder også? på pakken står det 7% fett i innholdet på grandisen. Er det mye?
Meg og bøllegutta!! Skrevet 18. januar 2008 #10 Skrevet 18. januar 2008 Granidosafaller velunder den kategorien som vi kaller "møkkamat" : ) Men det er innmari godt da !!! En gang i blandt spiser vi det.Kanskje 1gang i mnd.Da legger vi påkylling filet i småbiter og da blir den enda bedre. Det som er pluss ved grandiosaen i forhold tilmange andre kjøpepizzaer er at den har ekte ost på seg.......
Gemini77 Skrevet 18. januar 2008 #11 Skrevet 18. januar 2008 Grandis er absolutt ikke sunt, og i tillegg er det veldig lite næringsstoffer i den. I følge ernæringsspesialister så gir den ikke nok næring til å være et fullverdig måltid. I ny og ned er vel ikke noe problem, men jeg ville aldri hatt grandiosa 1 gang i uken.. Masse annet kosemat man kan lage i helgene også..
♥binna♥ Skrevet 18. januar 2008 #12 Skrevet 18. januar 2008 Det er ca 1200 kcal, en halv er ca 600 kcal. Så det er ikke så ille... men spesialt sunt er det nok ikke, lite med grønnsaker.
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #13 Skrevet 18. januar 2008 En gang i uka...neei, syne sikke det var det beste nei. Men gjør nå det og server en salat ved siden av (vi har alltid salat ved siden av pizza) Og eventuelt noen gulrotstenger o.l Jeg ville nok begynt å lage ordentlig pizza til dere og heller en liten grandiosa til ham og håpet på at han etterhvert ville smake på deres.
handygirl Skrevet 18. januar 2008 #14 Skrevet 18. januar 2008 Om man går inn for å bli supersunn så er nok ikke Grandiosa det beste å satse på, men det fins mange verre ting å spise. Ikke ha dårlig samvittighet for litt Grandis hver fredag iallfall. Folk flest er ikke som de superfornuftige mødrene her inne som bare gir barna sine det riktige - ingen halvfabrikata, bare sunn middag fra bunnen... De fleste mødrene jeg kjenner er ikke slik som de her inne. Blant de jeg omgås er det jeg som er den superfornuftige :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå