Monajenten Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Noen som har noen knallgode oppskrifter? :-)
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Eg laga noko godt her om dagen, eg tok det eg hadde, stekte kyllingfilè på begge sider med litt god varme, også tok eg gullerot i pinnar og halvmåne med lauk og hadde over, satte på lokk og skrudde ned varmen og da kokar det på ein måte. Så tok eg lys kjøttkraft terning og koka det opp i vann, ikkje så mykje, og kunn halv terning bruka eg da, så hadde eg litt over halv boks med cream fresh i kjøttkrafta, tok av litt kraft sida eg ikkje viste kor mykje eg trengte til den cram freshen eg hadde og spedde heller etterpå. Så kryddra eg det litt med karri etter smak, el paprikakrydder. Eg hadde potetmos til for eg hadde ikkje meire ris. Det syns eg var veldig godt. Du kan jo bruke det du vil av grønnsaker da og ha på meire enn du trur du trenger, det fikk eg erfart!!!
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Fylt kyllingfilet... Skjær et hulrom inni kyllingfileten - så det nesten ser ut som et hamburgerbrød, hvis du forstår. Ikke skjær helt igjennom. skal bare være en lomme. Bank fileten flat. fyll den med en marinade av olje, krydder, finhakket løk og finhakket paprika, evt annet du vil ha. Pensle kyllingen med vispet egg. Ha over geriljamel. Ha MASSE olje i en stekepanne og friter kyllingfileten på ganske høy varme. Legg kyllingfileten i ildfast, smurt form og ha opphakkede grønnsaker (squash, paprika, løk, purre) rundt. Ha evt litt ost oppå. Stek på 180 grader til filetene er gjennomstekte. Serveres med ris og saus, f.eks bernaisesaus eller sweet&sour-saus.
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 jeg liker å bake de helt flate, eller skjære de i tynne filleter og vende de i egg og brødsmuler og steke de i olivenolje. Liker båndspagetti og stuet spinat til.
Carta Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 Rachel Ray hadde en kul oppskrift i går: Kyllingfillet med salte pinner. Dypp striper med kyllingfillet i egg og så rull dem i knuste salte pinner. Stek i olje. Så festlig ut! Hele greia står her: http://www.rachaelrayshow.com/food/recipes/pretzel-crusted-chicken-zucchini-strips-cheddar-spicy-mustard-dipping-sauce/
**Min nydelige Milla** Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 Denne her er det mange som skryter av her inne. Kjempe enkel også ser det ut til.. http://www.mat.no/vis_oppskrift.aspx?artid=13330&mnu1id=1223&mnu2id=&mnu3id=
rampetrollet Skrevet 18. januar 2008 #7 Skrevet 18. januar 2008 Helt utenom tema her, men se inne på aleneforeldre debatten Monajenten ,- der ligger det et innlegg til deg
rødhette* Skrevet 18. januar 2008 #9 Skrevet 18. januar 2008 Skjær kyllingfiléen i småbiter, og stek med grillkrydder. Lag saus på samme prinsipp som hvitsaus, men med matfløte i stedet. Smelt smør og ha på mel, bland ut med matfløte. Bruk 1-2 pakker matfløte. Kok opp, ha i den ferdigstekte kyllingen og krydre til med grillkrydder til du synes det smaker godt. Serveres med ris og en frisk salat.
mirredutt Skrevet 18. januar 2008 #10 Skrevet 18. januar 2008 Kylling med blåmuggostsaus og pasta. Lagde det på God Morgen Norge i dag. http://www.artoftaste.no/servlet/region?name=V2_SEKSJON_MAT_SOK_VIS&item=11455683
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå