Mayken Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Noen andre som er plaget med det jeg kaller sting i hjertet? Får til tider så vondt på venstreside av brøstet inn under venstre bryst. Spesielt når jeg trekker pusten, akkurat som om det låser seg, og hver gang jeg forsøker så stikker det til før jeg får dratt pusten helt inn. Ender med at jeg må strekke armene over hodet og trekke pusten helt inn selv om det gjør vondt, da løsner det gjerne opp. Har hatt det så lenge jeg kan huske. Har nevnt det for legen og han sier at det er helt normalt. Det tror ikke samboeren min noe på. Har pleid å ha det oftere når jeg er sliten eller stresset over en periode. I det siste har jeg hatt dette veldig ofte, og de to siste dagene har jeg hatt "murringer" nesten hele tiden. Vanskelig å forklare, men akkurat som om det er ømt å trekke pusten, stikker litt til, blir værre hvis jeg ligger på venstre side og jeg kan kjenne det litt bak i ryggen til tider også. Noen som har hatt noe lignende og funnet ut hva det er? Sambo sier jeg bør slutte på p-pillen, tror dere virkelig den kan være en faktor til dette?
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Tror du skal høre på legen din jeg... Jeg går på sykepleien og når vi hadde sykdomslære i hjerteinfarkt o.l. så spurte foreleseren vår om hvor mange av oss som hadde hatt smerter i hjertet, såkalte sting...hele klasse nhadde hatt det...og han sa at det rett og slett er muskelsmerter...kommer spesielt når man er stresset og lignende... Dersom du ikke blir svært tungpusten sammen med dette, har nok legen din rett...vi ble også fortalt at hjerteinfarkt kommer gjerne kastende på en..noe som oppstår plutselig.. Men er du svært engstelig kan du jo bare kreve at legen tar en hjerteprøve av deg. EKG heter det...
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Helt normalt er det. Jeg, mange i familien og mange venner av meg har hatt det i mange år =) Hadde det lenge før jeg startet på p-piller. Mamma har også hatt det i mange år og har aldri gått på p-piller, så tror ikke det er avgjørende nei..
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Dette minner meg veldig om meg selv. Jeg gikk slik et år, men en forskjell her er at jeg fikk det etter at jeg fikk barnet mitt, da han var 7 mnd gammel. Jeg var til legen flere ganger og tok ekg, lytta på hjertet etc, for å utelukke at det ikke var hjertet mitt det var noe galt med. Og nå 13 mnd etter at jeg var hos legen med det for første gang, går jeg i fysioterapi. Jeg har overbevegelige ledd, så musklene mine har fått seg en feil belasting av bæringa av sønnen min og feil ammestilling. Og grunnen til at det gjør vondt i armen/hele siden er at blodet har vanskeligere med å passere i skulderregionen, og pga muskelknutene og låsningene ligger nerver der oppe i klem. Behandlingen hjelper, heldigvis!
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 Jeg har også hatt dette mange ganger. Men får du problemer med å puste samtidig mååå du ringe lege!
ano`num *17.03.10* Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 Jeg har det også! Forverrer seg når jeg er engstelig, stresset eller tenker mye på det! Nå har jeg nettopp hatt en periode hvor det har oppstått hver ettermidda/kveld flere ganger. Kommer vell av at jeg ikke er i form ellers, og engstelig over hva det kan være.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 18. januar 2008 #7 Skrevet 18. januar 2008 Jeg er plaget av det ganske mye i perioder.. Akkurat som noen har tatt en strikk rundt lungene og hjertet.. prøver jeg og tøye den ( puste ordentlig inn) så stikker det til.. Kan også komme helt plutselig.. Ta det litt roligt i dag og i morgen.. Har lagt merke til at mitt kommer når jeg er veldig sliten , stresset eller bekymret.. Går over like fort som det kommer som regel.. Men ubehagelig ja.. =(
Mayken Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. januar 2008 Takk for svar:) har jo levd med dette hele livet, så jeg har aldri tenkt over at det kan være noe farlig. Er bare samboeren min som er litt hysterisk, og da begynner man jo å lure litt selv. Hjelper jo ikke at moren min har sagt at jeg kommer til å få hjerteinfarkt før jeg fyller 30 år, hvis jeg ikke lærer meg å stresse ned. men synes jeg har blitt flinkere til det etter at jeg fikk datteren min. Og jeg er en person som liker at det skjer noe, liker litt stress. det som er litt ekkelt er når jeg i det siste har fått hjertebank og blitt svimmel når jeg sitter stille forran tv'n. men har nok litt mye å tenke på for tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå